شرکت کامپیوتر انفورماتیک آذر سهند کایا


yourbazdid

این آموزش رو بصورت یک فایل PDF آماده کردم که همراه با تصویر هم هستش و برای دانلود گذاشتمش.

دانلود

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

کانکشن یا همون ISP رو باید بشناسین. اگه نمشناسینش بهتون میگم چیه ؛ کانکشن رو برای اتصال به اینترنت استفاده میکنیم شما الآن که به اینترنت متصلید بوسیله همین ISP وصل شدید در واقع همون شکل دو کامپیوتر و یک موبایل یا هر نوع شکل دیگه ای که روی دسکتاپتون هست و با کلیک روی دکمه Dial به دنیای مجازی وصل میشین . شاید بیشترتون ساختن این کانکشن رو بلد باشین ولی بعضی ها هستن که تازه واردن و کسی دیگه براشون ساخته و میخوان که خودشون یاد بگیرن .

یادتون باشه این روش ساختن کانکشن برای اونایی هست که از اینترنت دیالاپ میخوان استفاده کنن هستش هرچند زیاد فرقی بین این نوع اینترنت با اینترنتهای دیگه نیست ولی دیگه....@این آموزش بصورت فایل PDF آماده دانلود میباشد.

دانلود

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

این آموزش رو بصورت فایل PDF برای دانلود گذاشتم . آموزششم همراه با تصویر هستش که راحت بتونین جملات رو درک کنین.

دانلود

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

حتما برای شما اتفاق افتاده که دسترسی شما به فلش مموری یا مموری موبایل ویا یک هارد اکسترنالتون از بین رفته به صورتی که نه می تونید فایلی رو از اون دیسک کپی کنید ویا اینکه فایل جدیدی رو به اش اضافه کنید و از همه بدتر به شما اجازه فرمت کردن خودش رو هم نمیدهد. و همیشه به ارور و خطای زیر روبرو میشوید

 

"Disk Write Protected"یا the disk is write protected  

 JetFlash Online Recovery  نرم افزاری است که بیش از ۹۰٪ مشکل فلش شما را حل میکند و فلش مموری شما را تعمیر و از سوختگی نجات میدهد ولی در این پست نمیخوام انو معرفی کنم چون برنامهJetFlash Online Recovery فقط  فقط مخصوصه فلش مموري هاي مدل Transcend است

 اگر شما با فلش مموری یا مموری موبایل و یا دوربین دیجتال خود مشکل دارید و فلشتون غیر ازTranscend است با ما باشید دو برنامه بسیار عالی از یک سایت روسی که۱۰۰٪ مشکل نرم افزاری فلش مموری شما را حل میکند

 

 برنامه اول:Phison PS22xx Formatter v2.10.0.2 است که بسیار کم حجم است (شکل زیر)

برنامه دوم:HP USB Disk Storage Format Tool است که شکل ان نیز در زیر امده است


 

کار با این دو برنامه بسیار ساده است فقط کافیه فلش مموری سوخته  خود را به کامپیوتر وصل کرده و دکمه استارت را از یکی از برنامه های بالا بزنید تا فلش شما در چند ثانیه تعمیر شود

دانلود این دو برنامه همراه با معرفی یک سایت مرجع و دانلود اخرین ورژنOnLineRecovery در ادامه همین پست..

 


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

دانلود Windows 8 Skin Pack for Windows 7 تم ويندوز 8 براي ويندوز محبوب 7



هنوز از انتشار ويندوز سون که در حال حاضر محبوب ترين سيستم عامل به شمار مي رود زماني زيادي نمي گذرد که مايکروسافت به فکر ارائه ي سيستم عامل جديد و بعدي خود يعني ويندوز 8 افتاده است. اگرچه اندک زماني است که نسخه هاي بتا يا بعضا پچ هاي افزوده شده به ويندوز سون و ارائه ي آن ها به عنوان ويندوز 8 در سايت هاي مختلفي رواج يافته و کاربراني نيز آن ها را دانلود و نصب نموده تا با ظاهر سيستم عامل آينده ي مايکروسافت آشنا شوند اما از آنجايي که اين نسخه هاي ارائه شده به هيچ وجه حتي نسخه هاي بتاي اين ويندوز نیز نمي باشند و تنها همان ويندوز 7 به همراه چندين پچ مي باشند کاربران حرفه اي به هيچ وجه سعي نمي کنند تا از اين نسخه ها استفاده کرده و بخواهند با نصب اين نسخه ها از آن ها به عنوان سيستم عامل اصلي خود استفاده نمايند. حال شايد شما هم علاقمنديد تا با همين ويژگي هاي سيستم عامل آينده ي مايکروسافت يعني ويندوز 8 آشنا شده اما با توجه به معتبر نبودن اين نسخه هاي ارائه شده از خواسته ي خود دست بر مي داريد. اما اکنون باز هم گروه پرتوان آسان دانلود با ارائه ي Windows 8 Skin Pack for Windows 7 که به راحتی قادر است تا ظاهر ویندوز محبوب 7 شما را به ویندوز 8 تبدیل کرده و تمامی ویژگی های این تم ویندوز 8 را بر روی ویندوز سون شما نمایان سازد قصد دارد تا شما را از نصب این نسخه های آزمایشی و غیر واقعی نجات داده و بدون دردسر شما را با ظاهر ویندوز 8 آشنا سازد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Windows 8 Skin Pack v4.0 for Windows 7:

- امکان ایجاد تنظیمات دلخواه برای برنامه
- تبدیل ظاهر آیکون ها و پنجره ها به ویندوز 8
- تغییر تمامی قسمت های ویندوز 7 به ویندوز 8
- نصب آسان و بی دردسر و دارای حجم مناسب
- دارای سرعت بالا و بدون نیاز به سخت افزار خاص
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز محبوب 7
- و ...


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

http://img.vatandownload.com/software/user/hadi-arjmand/picture/9-29/win7xqx.jpg

 

Windows Loader یک نوع کرک بوده که برای افرادی که از ورژنهای غیر اصل ویندوز استفاده میکنند مناسب است.
حتما پس از نصب ویندوزهایی چون 7، ویستا یا ویندوز سرور 2008 به اخطارهای اکتیو نبودن ویندوز بر خورده اید.

 این نرم افزار توسط یکی از قدرتمند ترین گروه ها کرکر دنیا ایجاد گشته به سادگی و تنها چند کلیک ساده ویندوز شما را اکتیو نموده تا جایی که به سادگی به اینترنت وصل شده و ویندوز خود را از سرور رسمی مایکروسافت بروز رسانی نمایید.

 

ویژه گیها:

به روز شده تا 12-12-2010
به عنوان یک برنامه مستقل اجرا میگردد
به تمام زبانهای ویندوز قابل اجراست
رفع خطاها در زمان استفاده
پشتیبانی از پارتیشنها
قابل اجرا بر روی سیستمهای x86 and x64
اکتیو نمودن تمامی نسخه های ویندوز
انتخاب دقیق ورژن ویندوز و اکتیو نمودن آن

دانلود در ادامه مطلب

 منبع: دانلودستان


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

 

اگر از کاربران آیفون یا آی پد باشید می دانید که اپل از فلش روی سیستم عامل iOS پشتیبانی نمی کند و مدت ها پیش استیو جابز در نامه سرگشاده ای مخالفت خودش را در استفاده از این فناوری اعلام کرد و HTML5 را جایگزین آن دانست.

اما به نظر میرسد که شرکت های دیگر هم با اپل در این مورد موافق هستند. چرا که ویندوز 8 هم در رابط کاربری مترو اش از فلش پشتیبانی نمی کند و حتی در اینترنت اکسپلورر 10 هم از فلش در حالت مترو پشتیبانی نمی شود. در این وضعیت اگر کاربران بخواهند محتوای فلش را ببینند باید به رابط کاربری قدیمی برگردند. ضمن اینکه بقیه پلاگین ها هم در این رابط کاربری کار نمی کنند و اینجا هم قرار است HTML5 جایگزین آنها بشود.


مایکروسافت هم مانند اپل معتقد است که این کار بازدهی باطری را بیشتر کرده و به پایداری و امنیت سیستم عامل جدید اش کمک می کند.

از طرف دیگر شرکت Adobe یک وضعیت دفاعی در برابر این حملات به خود گرفته است و در یک بیانه اعلام کرده " ما انتظار داریم که سیستم عامل دسکتاپ ویندوز تا سال ها مشهور باقی بماند و به خوبی از فلش شامل بازی های تحت وب و ویدیوها پشتیبانی کند. "


اگر از سیستم عامل اندروید استفاده می کنید می دانید که روی بسیاری از این دستگاه ها از فلش پشتیبانی می شود. اما آنجا هم کارشناسان از وضعیت فلش راضی نیستند و برخی می گویند گوگل هم باید به پشتیبانی اش از فلش پایان بدهد و تاکید بیشتری روی HTML5 داشته باشد. از طرف دیگر به نظر میرسد Adobe هم به این نکته پی برده که آینده روشنی در مقابل فناوری فلش قرار ندارد و از همین حالا به فکر معرفی جایگزین هایی است تا بازار خودش را از دست ندهد. معرفی ادوبی Adge هم حرکتی در همین راستا تلقی میشود. به هر حال بسیاری از کاربران برایشان تفاوتی نمی کنند که اپلیکیشن های از چه فناوری استفاده می کنند و این یک دعوا بین شرکت های سازنده سیستم عامل و سخت افزار است تا از پلتفرمی استفاده کنند که بیشترین بازدهی را داشته باشد.

فلش امکانات فراوان و قدرتمندی را در اختیارتان قرار می دهد اما در عین حال از منابع سخت افزاری زیادی استفاده می کند و از پایه برای رابط کاربری لمسی طراحی نشده است. این دو مشکل بزرگ سبب شده که شرکت های بزرگ فناوری دنیا به فکر جایگزینی آن باشند و در نهایت اگر شرکت ادوبی فکری به حال فلش نکند با آینده روشنی مواجه نخواهد بود.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

www.it4v.mihanblog.com

با استفاده از پلاگین های بابیلون (Babylon Translator for Firefox & IE) بر روی مرورگرهای فایر فاکس و اینترنت اکسپلورر از این پس میتوانید به راحتی معانی لغات را در یابید و حال انکه این نسخه ها به صورت رایگان بوده و نیازی به ابدیت ندارد در دنیای امروز که زبان حرف اول را میزند برای کسانی که تسلط خوبی بر زبان انگلیسی ندارند گشت زنی در سایتهای اینترنتی و مقالات انگلیسی غیر ممکن است و حضور یک مترجم خوب و قوی بسیار ضروری به نظر میرسد.

حجم دانلود:  ۲٫۵ مگابایت

لینک دانلود برای فایرفاکس : مستقیم

لینک دانلود برای اینترنت اکسپلورر: مستقیم

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

كمیسیون تنظیم مقررات ماه‌ها پس از اعلام ارزان شدن اینترنت سرانجام با تخفیف 20 درصدی پهنای باند به شركت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی موافقت كرده و همین موضوع باعث شده كه محمد كرم‌پور، رییس‌ سازمان تنظیم مقررات از كاهش 8 تا 10 درصدی قیمت نهایی اینترنت برای كاربران خبر دهد.


این ارزان‌سازی پهنای باند اینترنت ظاهرا باید به مذاق همه خوش آید، اما یك محاسبه ساده نشان می‌دهد كه برخلاف انتظار رییس سازمان تنظیم مقررات این كاهش قیمت پهنای باند تاثیری بیشتر از دو الی سه درصد بر قیمت نهایی اینترنت ندارد. دلیل هم این است كه شركت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت، چندی پیش هزینه‌های خود را منتشر كردند و مشخص شد كه پهنای باند فقط 20 درصد كل هزینه‌های یك شركت اینترنتی را تشكیل می‌‌دهد. هزینه‌های مصرف انرژی و همچنین هزینه‌های انتقال پهنای باند (كه آن هم توسط شركت زیرساخت دریافت می‌شود) هم در واقع هر كدام به اندازه پهنای باند، هزینه بر این شركت‌ها تحمیل می‌كنند.

از این رو، كاهش قیمت پهنای باند به تنهایی نمی‌تواند انتظار كاهش ده درصدی را برای كاربران نهایی پاسخ دهد. با توجه به گران شدن احتمالی قیمت برق كه یكی از هزینه‌های اصلی شركت‌های اینترنتی است، حتی می‌توان انتظار افزایش قیمت را طی ماه‌های پیش رو داشت. چند پرسش اصلی شاید بتواند موضوع بحث را روشن‌تر كند. نخست آنكه چرا مقامات وزارت ارتباطات این كاهش قیمت را صرفا روی پهنای باند اعمال می‌كنند و چرا روی هزینه‌های كمرشكن انتقال پهنای باند آن را اعمال نمی‌كنند. هم‌اكنون بنا بر قوانین شركت‌ها حق انتقال پهنای باند به داخل كشور را ندارند و اجبارا باید از مسیرهای انحصاری شركت زیرساخت این انتقال را در قبال پرداخت هزینه سنگین انجام دهند.

پرسش بعدی این است كه چرا وزارت ارتباطات برای كاهش قیمت انرژی شركت‌های خدمات‌دهنده هیچ حمایتی انجام نمی‌دهد. و در آخر اینكه اگر تمام این مفروضات را اشتباه بپنداریم و انتظار كاهش ده درصدی قیمت اینترنت را از شركت‌های خصوصی داشته باشیم، جا دارد همین انتظار را از مخابرات كه اخیرا به ارائه اینترنت پرسرعت پرداخته، داشته باشیم. آیا قیمت‌های فعلی اینترنت پرسرعت مخابرات هم تا ده درصد كاهش پیدا می‌كند؟
منبع: itiran

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

همه ما می‌دانیم اینترنت بزرگ است اما به راستی در زمان کنونی اینترنت به چه اندازه است.در اینجا قصد داریم

تا با مقایسه‌های مختلف درکی از حجم اطلاعات کنونی اینترنت به دست بیاوریم.

۱- شرکت گوگل تخمین می‌زند اینترنت متشکل از ۵ میلیون ترابایت اطلاعات باشد یعنی ۵ بیلیون گیگابایت و یا

۵ تریلیون مگابایت داده.

۲ – مغز انسان می‌تواند به صورت تخمینی بین ۱ تا ۱۰ ترابایت اطلاعات [داده] را در خود ذخیره کند.

۳ -  با تخمین اینکه مغز هر انسان می‌تواند ۵ ترابایت داده را ذخیره کند ، برای ذخیره کل داده‌های اینترنت به

مغز یک میلیون انسان نیازمند هستیم.

۴ – به تعداد ۲۱۲ دی‌وی دی می‌تواند به میزان ۱ ترابایت داده را ذخیره کند و بر این مبنا ۱ بیلیون دی‌وی‌دی

برای ذخیره کل اینترنت نیاز می‌باشد.

۵ -۴۰ دیسک BLU-RAY می‌تواند نزدیک به ۱ ترابایت داده را ذخیره کند.بنابراین ۲۰۰ میلیون دیسک بلوری

‌میتواند کل اینترنت را ذخیره کند.

۶ – در طول روز ۲۴۷ بیلیون ایمیل ارسال می‌شود که ۸۱ درصد آن‌ها یعنی نزدیک به ۲۰۰ بیلیون آن‌ها اسپم

می‌باشد. به طور سالانه ۹۰ تریلیون ایمیل ارسال میشود.

۷ – ۲۳۴ میلیون وب‌سایت وجود دارد و ۱۲۶ میلیون وبلاگ.

۸ – توییتر ۱۰۵ میلیون کاربر دارد و فیس‌بوک ۴۰۰ میلیون کاربر فعال را به خود اختصاص داده است.

۹ – در هر دقیقه ۲۰ ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می‌شود.

۱۰ – ۱۲.۲ بیلیون ویدیو در هر ماه توسط  کاربران دیده می‌شود.

۱۱ – ۵۰ میلیون توییت در یک روز می‌شود.

منبع:persianblog

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

حجم۱.۴۴ مگابایت, بوت۳ثانیه ,خاموش۱ ثانیه

نه اشتباه نکنید این فهرست یک ارزو نیست این مشخصات یک سیستم عامل به نام KolibriOS است یک سیستم عامل که تنها حدود۱ مگابایت حجم دارد !

مهمترین خصیصه این سیستم عامل حجم بسیار کم و بدون نیاز به نصب ان است به طوری شما میتوانید آن را بر روی یک فلاپی دیسک  یا سی دی کپی کرده و سپس سیستم را ریستارت و از روی فلاپی یا سی دی بوت کنید تا وارد KolibriOS شوید ..

بازی های مختلف و پرطرفدار ، برنامه های اتصال به اینترنت و مسنجر ، ماشین حساب – برنامه های تست سخت افزار – برنامه‌های پخش فیلم و موزیک ،  برنامه نمایش تصاویر GIF متحرک ، که ویندوز۷ هم قادر به اجرای آنها نیست : )) !  برنامه های مدیریت فایل ، ویرایشگرهای متنی و ده‌ها برنامه جالب دیگر … از ابزارهای این سیستم عامل هستند .

 

شاید علاوه بر تست این سیستم عامل هیجان انگیز ، یکی از استفاده‌های خوب KolibriOS میتواند برای زمانی باشد که مثلا ویندوز رایانه‌تان به مشکل برخورد کرده و به اصطلاح بالا نمی‌آید ، با استفاده از KolibriOS میتوان به فایلهای هارد دیسک دسترسی پیدا کرد و مثلا از اطلاعاتی که در درایو ویندوز قرار دارند نسخه پشتیبان تهیه کرد و سپس اقدام به نصب ویندوز کرد


در سایت KolibriOS دو نسخه برای دریافت قرار داده شده – یک نسخه ۲ مگابایتی مخصوص فلاپی دیسک و یک نسخه ۳ مگابایتی برای رایت بر روی سی دی که نسخه ۳مگابایتی هم هنوز باورنکردنی و کوچک است !

 از لینک زیر میتونید هر دو ورژن را از سایت سازنده ان دانلود کنید


http://www.kolibrios.org/ 

دو تا فایل وجود داره.یکی برای کپی روی فلش و فلاپی و ...


و دیگری فایلی با فرمت ایزو برای رایت روی سی دی



مثلا فایل با فرمت ایزو رو دانلود کردید.


با نرم افزاری مثل nero , Alcohol 120% یا PowerISO اون رو روی سی دی رایت کنید.حالا سیستمتون رو ری استارت کنید و با زدن کلید Delete وارد تنظیمات بایوس بشید.باید بوت سیستم رو روی سی دی بزارید.


حالا سی دی رو قرار بدید و ...

این نسخه که گذاشتیم رو باید اول از حالت فشرده خارج کنید و بعد روی cd رایت کنید.

دانلود - حجم: 3.01 مگابایت

پسورد فایل زیپ: salami.tk

 


نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

اگر چه تایید شده که مایکروسافت قصد دارد نسخه جدید ویندوز خود با نام ویندوز ۸  را در اواسط سال ۲۰۱۱ عرضه کند و این پروژه اکنون در حال پیشرفت است ،اما هنوز زمان آن فرا نرسیده که به بحث در مورد ویندوز ۸ و اخبار آن بپردازیم.

هنوز هیچ اطلاعات موثقی درباره ویندوز ۸ از جمله قابلیتهای آن در واسط گرافیکی کاربر  منتشر نشده است. اما برای طرفداران ویندوز از همین حالا  رویای ویندوز ۸آغاز شده! مخصوصا طراحان از چنی پیش شروع به  طراحی رابط کاربری گرافیکی آینده ویندوز ۸ بر اساس تخیل یا پیش بینی خود و یا هر چه شما دوست دارید نامش را بگذارید کرده اند.

در وب سایت deviantART.com ، بزرگترین شبکه اجتماعی هنرمندان و طراحان گرافیکی ، کاربران هر روز با ایده های جدیدی مواجه می شوند. یکی از این طراحان دست به طراحی جلوه های گرافیکی ویندوز ۸ برای کاربران ویندوز ویستا و ویندوز ۷ زده است. این جلوه های بصری در واقع تنها نسخه های اصلاح و بهینه سازی شده از سبک های بصری پیش فرض ویندوز ویستا و ۷ است که به شما کمک کند از همین حالا  رابط گرافیکی تخیلی ویندوز۸  را در ویندوز ویستا یا ویندوز ۷ خود نظاره کنید.

 


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

برای اولین بار در ویندوز XP بود که مایکروسافت یه سنت شکنی عجیب انجام داد و اقدام به انتشار بسته‌ی الحاقی فارسی ساز برای کاربران فارسی زبان ویندوز XP کرد. اقدامی که شاید هیچ یک از ایرانیان تصور آن را هم نمی‌کردند.

با نصب بسته فارسی ساز محیط کاربری ویندوز و تمامی پیغام‌ها و حتی Help ویندوز به زبان فارسی قابل استفاده می‌شدند .

این روند ادامه داشت و بعدها بسته‌‌ی فارسی ساز ویندوز ویستا  نیز منتشر شد.

با ارائه ویندوز ۷ ، خیلی‌ها این سوال رو مطرح می‌کردند که آیا اینبار هم مایکروسافت فارسی ساز ویندوز را ارئه می‌دهد یا خیر؟

خبر خوب اینکه : چند روزی است که بسته‌ی فارسی ساز ویندوز ۷ (LIP) خیلی بی سروصدا ، در سایت رسمی مایکروسافت برای دانلود به رایگان قرار داده شده است.


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

در نسخه های قبلی ویندوز -همانند ویندوز 98- کاربر می توانست با تغییر فایل Logo.sys، تصویری را که در هنگام راه اندازی ویندوز به نمایش در می آید را عوض کند. اما ساختار ویندوزXP در این مورد کاملا تغییر کرده است. در ویندوز XP تصویری که در هنگام راه اندازی ویندوز نمایش داده می شود در درون فایلی با نام ntoskrnl.exe قرار دارد و امکان ویرایش آن توسط ابزارهای متداول در ویندوز وجود ندارد. ولی ناامید نشوید، ویندوز XP این قابلیت را دارد که تصویری را قبل از کادر Welcome به نمایش درآورد . شما هم با این ترفند می توانید تصویر مد نظر خودتان را در هنگام راه اندازی ویندوز به معرض نمایش بگذارید.
 

برای این کار:


ابتدا دقت کنید تصویر شما بایستی با فرمت BMP باشد. اگر اینطور نیست:


از منوی Start به All Programs و سپس Accessories رفته و Paint را انتخاب کنید.


سپس از منوی File بر روی Open کلیک کرده و عکس مورد نظر را Open کنید.


اکنون (ترفندستان) از منوی File بر روی Save as کلیک کنید.


اکنون Save as type را بر روی 24-bit Bitmap تعیین کرده و با فشردن دکمه Save as فایل را با فرمت BMP ذخیره کنید.



اکنون از منوی Start به Run رفته و عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.


سپس به مسیر زیر بروید:


HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop

بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و New > String Value را انتخاب کنید. نام آن را Wallpaper تعیین کنید.


سپس بر روی عبارت Wallpaper دوبار کلیک کرده و مسیر تصویر BMP خود را در قسمت Value data وارد کنید.


با OK کردن و بستن رجیستری و سپس Restart سیستم نتیجه را مشاهده کنید.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

شاید ویندوز XP شما هم به این مشکل دچار شده باشد که هنگام خاموش کردن سیستم، مدت زمانی نسبتأ زیادی طول بکشد تا کامپیوتر به طور کامل خاموش شود. اما نگران نباشید، با استفاده از این ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد می توانید کاری کنید که سرعت خاموش شدن کامپیوترتان تا چندین برابر سریع تر شود.
 

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.
به مسیر زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Desktop

در سمت راست پنجره، بر روی HungAppTimeout دوبار کلیک کنید.
اکنون (ترفندستان) به جای 5000 عدد 1000 را وارد کرده و OK کنید.
بر روی WaitToKillAppTimeout دوبار کلیک کرده و مقدار 20000 را به 1000 تغییر داده و OK کنید.
حال به مسیر زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control

بر روی WaitToKillServiceTimeout دوبار کلیک کرده و به آن مقدار 1000 بدهید و OK کنید.

منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

همه ما نرم افزارهایی را روی سیستمهای خود نصب داریم و از آنها استفاده میکنیم. ولی همه از این موضوع شکایت داریم که ویندوزمان بعد از نصب چند برنامه کند شده است و مثل روزهای اول کار نمیکند. علت در نرم افزارهایی است که نصب کرده ایم. در این ترفند نرم افزارها را به چند دسته تقسیم میکنیم و میزان تاخیری را که در سیستم عامل ایجاد خواهند کرد را بررسی خواهیم کرد


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

یکی از منابع بسیار مفید و کارآمد در زمینه یادگیری زیان برنامه نویسی++C است به طور حتم بیشتر کاربران با زبان برنامه نویسی C آشنایی نسبی دارند و یا اسم آن را حداقل شنیده اند زیان C یک زیان همه منظوره و ساختار یافته است و با استفاده از آن میتوان برنامه های منبع دقیق رو نوشت و این ناشی از تعداد زیاد عملگرهای آن است و به دلیل استفاده از توابع کتابخانه ای , بیشتر خصوصیات وابسطه به سخت افزار را به این توابع میتواند واگذارکند.
زبان ++C تمام خصوصیات و ویژگی های زبان C را دارا میباشد با این تفاوت که زبان ++C یک زبان شی گراست برنامه های شی گرا دارای قابلیت بروزکردن و آسانی تغییر و.... میباشند.
این کتاب یک مرجع بسیار عالی در یادگیری این زبان برنامه نوسی میباشد که توسط یکی از معتبرترین نویسندگان جهان یعنی Dr. Harvey Deitel و Paul Deitel نوشته شده است.
این کتاب شامل 24 فصل میباشد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- مفاهیم مقدماتی و پایه ای ( تاریخچه, انواع زبان های برنامه نویسی , نکات کلید در برنامه نویسی و...)
- تشریح و توضیح زبان برنامه نویسی++C ( عبارت ها , دستورات, متغیر ها و...)
- تشریح و توضیح ساختار برنامه ( متغییر اتوماتیک ,خارجی ,استاتیک و...)
- تشریح و توضیح دستور های کنترلی ( While ,if-else, Switch و..)
- تشریح و توضیح Object-Oriented: شی گرایی ( انواع توابع و...)
- و...







کد HTML:
http://www.4shared.com/file/82541928...__5th_ed_.html

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

امشب مایکروسافت اخبار داغی از ویندوز جدید اش به همراه آورده بود و اعلام شد که نسل بعدی از محبوب ترین سیستم عامل برای کامپیوترها هفته آینده به صورت نسخه Developer Preview برای توسعه دهندگان قابل دانلود خواهد بود.   بر اساس سخنان استیون سینوفسکی مدیر بخش ویندوز شرکت مایکروسافت این شرکت ویندوز را بازنگری کرده است و طیف جدیدی از قابلیت ها را به آن افزوده. ما در ویندوز جدید رابط کاربری ویندوز فون 7 را در سیستم عامل دسکتاپ هم می بینیم.

 

ادامه مطلب + عکس


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

کی از امکاناتی که برای اولین بار در ویندوز 7 رونمایی شده است قابلیت Scan and Fix است که در قالب یک پنجره به هنگام اتصال فلش دیسک و به طور کلی دیسک های برداشتنی (Removable Disk) به دستگاه نمایش داده می‌شود. کاربرد Scan and Fix در اسکن و تعمیر مشکلات سیستمی سخت‌‌افزارهایی که است که به کامپیوتر متصل می‌شوند. در صورتی که به این قابلیت علاقه‌ای ندارید با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون به معرفی آن خواهیم پرداخت می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

 

بدین منظور:

ابتدا به منوی Start بروید و عبارت msconfig را وارد نمایید.

حال بر روی cmd.exe راست کلیک کنید و گزینه Run as administrator را انتخاب نمایید.

سپس در پنجره  System Configuration، به تب Services بروید.

اکنون در میان سرویس های موجود،Shell Hardware Detection  را یافته و تیک کنار آن را بردارید و پنجره را OK کنید.

در مرحله بعدی، عبارت services.msc را در منوی Start وارد کرده و Enter بزنید.

در پنجره  Services، از میان سرویس‌های موجود مجدداً Shell Hardware Detection را یافته و بر روی آن دوبار کلیک کنید.

در پنجره باز شده، بر روی دکمه Stop کلیک کنید.

همچنین وضعیت گزینه Automatic را بر روی Disabed تنظیم نمایید.

نهایتاً روی دکمه OK کلیک نمایید.

 

خواهید دید که با این کار در صورت اتصال یک دیسک برداشتنی، دیگر اثری از Scan and Repair نخواهد بود.

لازم به ذکر است با انجام این کار، دیگر پنجره  Autoplayهم به هنگام اتصال یک دیسک برداشتنی نمایش داده نخواهد شد.

همچنین در صورتی که قصد دارید مجدداً Scan and Fix را فعال کنید کافی است تمامی تنظیمات فوق را به حالت اولیه بازگردانید
 منبع: پی 30 ترفند

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

مرورگر Opera به دلیل داشتن ابزاری جامع در مدیریت دانلود در درون خود، با نرم‌افزارهای مدیریت دانلود (همانند Internet Download Manager) ناسازگاری داشته و حتی پس از فعال‌سازی هماهنگی Opera در نرم افزار مدیریت دانلود، کماکان فایل‌ها با خود اپرا دانلود می‌شوند. در این ترفند نحوه‌ی ایجاد سازگاری بین مرورگر و دانلود منیجر شرح داده می‌شود. پس از شناساندن دانلود منیجر به اپرا از این پس تمام فایل‌ها، حتی فایل‌های سایت‌های معروف آپلود مانند Rapidshare هم با نرم‌افزار مدیریت دانلود مورد نظر بارگیری خواهند شد.

 

ابتدا پیش از هر کاری بایستی در تنظیمات نرم‌افزار مدیریت دانلود،‌ برنامه را با اپرا هماهنگ کنید. برای این کار در نرم‌افزار Internet Download Manager  از منوی Downloads به Options بروید و تیک Opera را بزنید.

سپس Opera را باز کنید.

در نوار آدرس مرورگر  عبارت opera:config را وارد کرده و Enter بزنید. اکنون شما به بخش تنظیمات پیشرفته‌ی مرورگر وارد شده‌اید.

در قسمت Quick Search عبارت download manager را وارد کنید.

فیلد اولی که روبروی شما ظاهر می‌شود از شما می‌خواهد تا آدرس فایل اجرایی نرم‌افزار مدیریت دانلود را به آن معرفی کنید. مثلا اگر دانلود منیجر شما IDM باشد اینگونه وارد می‌کنید:

C:\Program Files\Internet Download Manager\IDMan.exe

سپس بر روی Save کلیک کرده و مرورگر را دوباره اجرا کنید. از این پس تمام فایل‌ها با IDM دانلود خواهند شد.

منبع:پی 30 ترفند

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

در ویندوز XP می توانید قبل از فعال شدن هر حساب کاربری ( USER ) ها پسورد دیگری قبل از همه این ها قرار دهید . انتخاب این پسورد سبب خواهد شد تا دیگران قبل از ورود به ویندوز از دو سپر امنیتی عبور کنند. برای اضافه نمودن این پسورد به ویندوز مراحل زیر را دنبال کنید : این ها قرار دهید . انتخاب این پسورد سبب خواهد شد تا دیگران قبل از ورود به ویندوز از دو سپر امنیتی عبور کنند. برای اضافه نمودن این پسورد به ویندوز مراحل زیر را دنبال کنید :


1- در کادر محاوره ای RUN عبارت Syskey را تایپ کنید و سپس OK کنید .

2- در پنجره ظاهر شده با سر برگ Securing the Windows XP Account Database روی گزینه Update كلیك كنید.
3- حال در قسمت Password Startup پسورد دلخواه خود را وارد کنید و پنجره را با OK ببندید.
4- در صورت لزوم می توانید در قسمتSystem Generated Password پسورد را بر روی Floppy Disk ذخیره نمائید تا فقط با استفاده از آن قادر به عبور باشید. از این پس زمانی که سیستم روشن و یا ریبوت شود . پسورد امنیتی قبل از ورود به حساب های کاربری ظاهر می شود و برای ورود از شما پسورد در خواست می کند.
 توجه: اگر پسورد را سه مرتبه اشتباه وارد کنید سیستم ریبوت می شود

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

با این کار شما در واقع یک نسخه پشتیبان(backup)  از پسوردتان تهیه می کنید.
برای این کار شما به یک دیسکت خام فرمت شده احتیاج دارید.
مراحل زیر را انجام دهید:
1- به Control Panel بروید.
2- بر روی User Accounts کلیک کنید.
3- حال بر روی کاربری که می خواهید از پسوردش backup بگیرید کلیک کنید.
4- با این کار شما وارد صفحه تنظیمات مربوط به آن کاربر خواهید شد.
5- در قسمت بالای سمت چپ و در زیر بخش Related Tasks روی گزینه دوم
یعنی Prevent a forgotten password کلیک کنید.
6- با این کار یک پنجره جدید باز می شود. در صفحه اول بر روی گزینه Next کلیک کنید.
7- در صفحه دوم از شما می خواهد که یک دیسکت خالی وارد فلاپی درایو کنید.
این کار را انجام دهید. و برای ادامه کار بر روی Next کلیک کنید.
8- حال از شما می خواهد که پسورد جاری خود را وارد کنید. پس از انجام این کار دوباره بر روی Next کلیک کنید.
9- منتظر بمانید تا ساخته شود. پس از ساخته شدن دکمه Next فعال می شود. بر روی آن کلیک کنید.
10- در مرحله آخر که موفقیت آمیز بودن این مراحل را نشان می دهد بر روی Finish کلیک کنید.


خب تا اینجای کار شما دیسکت پشتیبان را ایجاد کرده اید.


 


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

چون خیلی از دوستان از ویندوز 98 در کنار XP استفاده می کنند ابتدا :
در ویندوز 98 : کافی است در Run تایپ کنید sfc و Enter را بزنید. بعد در صفحه ای که باز میشود روی دکمه Start کلیک کرده و منتظر بمانید تا برنامه فایلها را چک کند. هر جا که فایل معیوبی پیدا شد برنامه از شما میخواهد تا CD ویندوز را در CD-Rom قرار دهید تا فایل معیوب را جایگزین فایل سالم کند. و در نهایت هم با یک Restart کار تمام میشود.

در ویندوز XP : خیلی ها فکر میکنند که دستور sfc در ویندوز XP وجود ندارد و مجبورند از برنامه Dr.Watson استفاده کنند. در صورتی که باید بگم این دستور در ویندوز XP هم وجود دارد اما نحوه اجرای آن با قبلی فرق میکند. برای این کار ابتدا در قسمت Run تایپ کنید cmd و Enter را بزنید تا وارد محیط Command Prompt شوید. بعد در آنجا وارد زیر شاخه زیر شوید :
C:\Windows\System32>

حالا در این قسمت تایپ کنید : sfc /scannow و بعد Enter را بزنید. در این لحظه از شما درخواست میشود که CD ویندوز XP را درون درایو قرار دهید و بعد دکمه Retry را فشار دهید. بعد برنامه تمام فایلهای سیستمی شما را چک میکند و به طور اتوماتیک فایلهای معیوب را تعویض میکند.

منبع مورد استفاده : شبکه فن آوری اطلاعات ایران

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

این اتفاق حتماً تابحال برای شما پیش آمده است... قصد دارید فایل و یا پوشه ای را حذف کنید ولی با خطای زیر مواجه میشوید :

! Cannot remove folder temp It is being used by another person or program

    اگر شما مطمئن هستید که بر خلاف ادعای این پنجره فایل و یا پوشه مورد نظر شما در حال استفاده نیست میتوانید در اینگونه مواقع برای رهایی از این مشکل بجای راه اندازی مجدد سیستم از روش زیر استفاده کنید:

1-  تمام برنامه های باز خود را ببندید
2-  Command Prompt را باز کنید
3- Task Manager را با Right-Click کردن بر روی Taskbar و انتخاب گزینه Task Manager و یا فشردن ترکیب Ctrl-Shift-Esc باز کنید.
4-  به برگه Processes بروید، Explorer.exe  را انتخاب کنید و دکمه End Process را بزنید .
5-  بدون اینکه Task Manager را ببندید به پنجره Command Prompt بروید
6-  در خط فرمان فایل مورد نظرتان را با دستور Del حذف کنید
7-  دوباره به Task Manager رجوع کنید در برگه Applications دکمه New Task را بزنید و Explorer.exe را اجرا کنید

منبع:ترفندها

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

. وارد Control Panel شوید و سپس بر روی System كلیك كنید .
2. در زبانه Advanced بر روی error reporting کلیک کنید .
3. Disable error reporting را انتخاب کنید و سپس بر روی OK كلیك كنید .
4. سپس كامپیوتر را Restart نمایید .

 

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

 

یکی از بزرگترین مشکلاتی که کاربران ایرانی با آن سر و کار دارند کپی بودن ویندوز XP آنان است. این مسئله میتواند مشکلات زیادی را همچون آپدیت نشدن ویندوز و عدم نصب برخی برنامه ها و بسیاری مشکلات دیگر را موجب شود. در این ترفند قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید ویندوز کپی شده خود را به طور کامل قانونی کنید و از امکانات CD های اورجینال ویندوز استفاده کنید.

بدین منظور:

از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.

به مسیر زیر بروید:


HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/WPAEvents

از قسمت دیگر پنجره، بر روی OOBETimer دوبار کلیک نمایید.

اکنون در قسمت Value Data تعداد کد مشاهده میکنید. شما بایستی در این کدها، تنها FF را 00 تغییر دهید.

دقت کنید کافی است توسط یکبار فشردن Backspace ابتدا FF را پاک کنید و سپس 0 بزنید تا 00 وارد شود.

پس از این کار OK کنید و ویرایشگر رجیستری را ببندید.


در ادامه، مجدد از طریق منوی Start وارد Run شوید.

سپس کد زیر را عینأ در این پنجره Copy و Paste نمایید و Enter بزنید:


%systemroot%/system32/oobe/msoobe.exe /a


دقت کنید همانطور که ذکر شد این کد را تنها Copy و Paste کنید.

پس از درج این کد، پنجره جدیدی به نام Activate Windows باز خواهد شد.

درون این پنجره در صورتی که عبارت Windows Already Activated درج شده بود بدین معناست که ویندوز شما در حال حاضر قانونی است و نیازی به این ترفند نیست. با فشردن OK خارج شوید.

اما اگر پنجره با تیتر Let's activate Windows نمایان شد بایستی گزینه دوم یعنی Yes, I want to telephone a customer service representative to activate Windows را انتخاب کنید و سپس دکمه Next را بزنید.

در صفحه بعدی، از قسمت پایین بر روی دکمه Change product key کلیک کنید.

اکنون کد زیر را در قسمت New Key وارد کنید:


B7R7P-J63JP-2J7VH-W3TDJ-PDP7T


پس از نوشتن این کد روی دکمه Update کلیک کنید.

اکنون پنجره Activate Windows را بسته و سیستم را یک بار Restart نمایید.

پس از Restart ویندوز، مجدد وارد محیط Command Prompt شوید.

کد فوق را مجدد در پنجره Run وارد کرده و Enter بزنید تا پنجره Activate Windows باز گردد.

اکنون بایستی پیغام Windows is already activated را مشاهده نمایید.

مشاهده این پیغام به معنای پایان کار قانونی سازی ویندوز XP است و با فشردن OK میتوانید این پنجره را ببندید.

 

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

فیس بوک یکی از پرطرفدارترین سایتهای اجتماعی در دنیا است که هر روز استفاده های مختلفی از آن می شود. در این مقاله که ترجمه آزادی است از نوشته وبلاگ Mashable با 7 ترفند ساده ولی کاربردی فیس بوک آشنا خواهید شد.

1. افزودن Dislike به پیامتان

دکمه لایک به صورت خودکار زیر تمام مطالبی که در فیس بوک منتشر می کنید وجود دارد اما اگر خواستید مطلبی را منتشر کنید و به دوستانتان اجازه دهید تا با کلیک بر روی لینکی بتوانند اعلام کنند که از مطلب شما خوششان نیامده، باید از نرم افزار Status Magic استفاده کنید.


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

 


همانطور که تعداد دوستان شما و برنامه های کاربردی مورد استفاده تان در فیس بوک افزایش مییابد ، فید خبری و دیوار(wall)فیس بوک شما به دلیل شلوغی بیش از حد می تواند به افتضاحی بزرگ تبدیل شود. این خوب است که با دوستان خود در ارتباط هستید ، اما اگر شما نمی توانید پست های مفید را از میان تمام پست های احمقانه و بدرد نخور یا دوستان واقعی خود را از میان تمام افراد ناشناخته تشخیص دهید ، زمان آن فرا رسیده که به تمیز کردن پروفایل فیس بوک خود بپردازید.


فیس بوک گزینه های مختلفی برای تنظیم دقیق آنچه که برنامه های کاربردی و کاربران می بینید و یا اینکه در پروفایل فیس بوک خود استفاده می کنند ارائه میکند، اما اگر از تمام تغییرات مطلع نباشید (و فیس بوک اغلب تغییرات مداوم در وب سایتش را دوست دارد) ، شما ممکن است در میان تمام گزینه های موجود احساس سردرگمی کنید. ما دراین مقاله به شما کارآمد ترین راهها را برای استفاده بهتر و داشتن تجربه لذت بخش تر از حساب فیس بوک خود ارائه می کنیم.

 

 


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

 

یکی از نقاط حساسی که همواره برای کاربران شبکه های اجتماعی احساس خطر و ناامنی به همراه دارد، حریم شخصی است. کاربر هر سایتی و با شبکه اجتماعی ای که باشید، تنظیمات حریم شخصی تان، تا حدود زیادی در دست خودتان است. پس آگاهی از چگونگی اعمال تنظیمات به صورت دلخواه، از میان چندین و چند تنظیم مختلف برای هر کاربری ضروری است. حریم شخصی در فیس بوک نیز برای داشتن حس امنیت در این شبکه اجتماعی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. قبلاً در نگهبان چندین مقاله و مطلب در خصوص امنیت و حفاظت از حریم خصوصی، منتشر شده است.
در این مقاله به نکاتی ریز در خصوص چگونگی اعمال تنظیمات جدید و مناسب، اشاره شده است. سعی شده در این مقاله از میان تنظیمات فراوان حریم شخصی فیس بوک (نزدیک به ۱۷۰ تنظیم کوچک و بزرگ) مهمترین ها را به شما گوشزد کنیم تا بتوانید با خیال راحت تنظیمات دلخواه خود را اعمال نمایید. پس این مقاله را از دست ندهید.

 

به اشتراک گذاری در فیس بوک

 

01-sharing_facebook1_0.jpeg

به طور کلی شاید مشخص کردن اینکه چه کسانی اجازه مشاهده ی موارد به اشتراک گذاشته شده توسط شما را در فیس بوک داشته باشند، مشکل به نظر برسد. اما فیس بوک به شما این امکان را می دهد که این مورد را به راحتی از میان «همه»، «‌دوستان ِ دوستان تان» و یا تنها «دوستان تان» انتخاب کنید. برای این کار باید به این قسمت در تنظیمات حریم شخصی خود مراجعه کنید:

Account > Privacy Settings
> Sharing on Facebook

در گوشه ی بالایی فیس بوک بر روی Accounts کلید کرده و از منوی باز شده، Privacy Settings را انتخاب نمایید.

 


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

در صورتی که در حیطه کاری شما چندین کامپیوتر به شکل یک شبکه محلی با همدیگر در ارتباط اند ، شما برای ایجاد یک تغییر در رجیستری کلیه سیستم ها چه میکنید؟ آیا به سراغ تک تک سیستم ها میروید و تغییرات رجیستری هر یک را جداگانه اعمال میکنید؟ اما راه بسیاری ساده تری نیز وجود دارد. شما میتوانید بدون نیاز به برنامه خاصی و از طریق خود محیط رجیستری و به وسیله سیستم مدیر شبکه ، از طریق یک کامپیوتر تنظیمات رجیستری کلیه کامپیوترهای متصل به شبکه را ویرایش کنید. هم اکنون به معرفی این ترفند خواهیم پرداخت.

 بدین منظور:

دقت کنید همانطور که گفته شد شما باید با نام کاربری مدیر در سیستم لوگین کرده باشید و دسترسی کامل به سایر سیستم ها را داشته باشید.

ابتدا از محیط Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد محیط ویرایشگر رجیستری شوید.

از منوی File بر روی Connect Network Registry کلیک کنید.

خواهید دید که پنجره Select Computer باز میگردد.

در این پنجره و در قسمت Enter the object name to select نام کامپیوتری که قصد تغییر رجیستری در آن دارید را وارد کنید.

با کلیک بر روی (Examples) نیز میتوانید نحوه نام دهی را مشاهده کنید.

پس از اینکار روی OK کلیک کرده  تا پنجره رجیستری مربوط به سیستم مورد نظر باز گردد.

حال میتوانید تغییرات مورد نظر در رجیستری سیستم مربوطه را صورت دهید.

 در پایان پس از انجام تغییرات لازم ، برای قطع ارتباط با کامپیوتر مربوطه ، از منوی File گزینه Disconnect Network Registry را انتخاب کنید.

نام کامپیوتری که به آن وصل بوده اید را انتخاب کرده و OK بزنید تا ارتباط قطع گردد.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

در صورتی که شما نیز از کاربران شبکه های محلی باشید مطمئنأ به این موضوع بر خورده اید که زمانی كه شما در ویندوز XP از My Network Places برای مرور سایر سیستمهای موجود در شبكه خود استفاده میكنید ، ممكن است مدت زمان نسبتا طولانی را برای مشاهده لیست منابع اشتراكی در بین سیستم های شبكه منتظر بمانید. علت این امر در ویندوز XP بررسی وظایف زمانبندی ( Scheduled Tasks ) هر یك از سیستمهای تحت شبكه قبل از مدیریت و لیست نمودن منابع اشتراكی هر یك از این سیستمها میباشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید این افت سرعت را میان بردارید.

 این بررسی معمولا نیاز نمیباشد و در شرایط عادی واقعا نیازی به آن نیست ، جالب است بدانید همین بررسی بی مورد زمانی در حدود 30 ثانیه نیاز دارد و این تاخیر برای بسیاری از كاربران كسالت آور میباشد و ممكن است كاربر را به مشكلات سخت افزاری و ... مشكوك نماید.

شما قادر هستید با یك ترفند ساده رجیستری این بررسی بی مورد را غیر فعال نمایید و به این ترتیب دیگر شاهد این تاخیر طولانی نباشید.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

در صورتی که شما نیز در شبکه های LAN کار کرده باشید حتما میدانید که در حالت پیش فرض ویندوز XP فقط به كاربر GUEST و با كلمه عبور اجازه دسترسی را میدهد. در این ترفند قصد داریم روشی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید به کاربران دیگر نیز اجازه دسترسی را به ویندوز بدهید.

 بدین منظور:

از منوی Start وارد Control Panel شوید و بر روی Folder Option دوبار کلیک کنید.

در پنجره جدید ، به تب View رفته و در قسمت Advanced Setting تیک اخرین گزینه یعنی Simple File Sharing را بردارید.

با این كار علاوه به مورد گفته شده موجب میشه اشتراكهای پیش فرض مثل $c و $d ,... نیز فعال شوند.

حالا منوی Security در شبکه فعال شده و میتوانید برای هر کاربر سطخ دسترسی تعیین کنید.

لازم به ذکر است که سیستم فایلها باید NTFS باشد.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

در صورتی که در منزل و یا محل کار ، از دو کامپیوتر استفاده میکنید ، شما میتوانید بدون نیاز به شبکه کردن کامپیوترها و تنها از طریق خطوط تلفن و با خرید یک کارت اینترنت میتوانید هر دو کامپیوتر را به اینترنت Dial Up وصل کنید.

 بدین منظور:

1- در کامپیوتری که می خواهیم به آن متصل شویم در Control panel و در قسمت Network connection روی Create new connection کلیک کنید.

2- در قسمت انتخاب نوع اتصال گزینه ی Setup and advanced connection را انتخاب کنید.

3- در مرحله ی بعد هم Accept incoming connections را انتخاب کنید.

4- پس از زدن کلید next مودم خود را از لیست وسایل انتخاب کرده و پس از کلیک کردن روی دو next دیگر نام کاربرانی که می خواهید بتوانند از این طریق وارد شوند علامت بزنید.

5- روی کامپیوتر دیگر هم یک اتصال معمولی (مثل اتصال به اینترنت) بسازید و شماره تلفنی که کامپیوتر اول به آن متصل است و نام کاربر وکلمه ی عبوری که در قسمت قبل مشخص کرده بودید را وارد کنید.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

همان طور که میدانید در صورتی که شما تحت شبکه باشید ، هر بار که وارد سیستم میشوید ، دیگر افرادی که در شبکه هستند متوجه ورود و خروج شما میشوند. اما با این ترفندی که هم اکنون به شما معرفی میکنیم میتوانید به صورت کاملا مخفی وارد شبکه شوید به طوری که هیچ کسی متوجه حضور شما نشود.

 کافی است از منوی Start به Run بروید و در آن عبارت net config server /HIDDEN:YES را تایپ کنید.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

احتمالاً نیازی به معرفی سایت یوتیوب (YouTube) نباشد معروفترین و بزرگترین دایرکتوری کلیپ های ویدیویی وب با نزدیک به ۱۰۰ میلیون بازدید کننده در روز که به گفته خودشان ۹۰ درصد ویدیوهای سراسر اینترنت را جمع آوری کرده اند!

اما چگونه می توان کلیپهای ویدیویی یوتیوب را دانلود کرد؟!

سایت یوتیوب به طور پیش فرض امکانی را برای دانلود ویدیوها پیش بینی نکرده است و نمی توان مستقیماً ویدیوهای موجود در سایت را از آن دانلود کرد اما ابزارها و روشهایی هستند که ما به کمک آن می توانیم ویدویهای این سایت و همچنین سایتهای مشابه دیگر مانند گوگل ویدیو را دانلود کنیم که در زیر به شرح آن می پردازیم.

روش اول: شما می توانید به یکی از سایتهای Keepvid.com یا Videodownloader.net و یا Savevid.com بروید و لینک مورد نظر ویدیو خود را که از سایت یوتیوب دریافت کرده اید، در نوار بار مربوط به این سایت ها کپی کنید تا لینک مستقیم دانلود کلیپ مورد نظر را دریافت کنید.

البته سایتهای مشابه زیادی وجود دارند که ما برخی از معروفترین‌ها را معرفی کردیم. شما با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید سایتهای مشابه بسیاری را پیدا کنید.

روش دوم: این روش به درد کاربران مرورگر فایر‌فکس و اپرا می خورد. اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنید ابتدا از اینجا افزونه مورد نظر را دانلود کنید، اکنون برای دانلود کلیپ مورد نظر خود در یوتیوب کافی است در صفحه ی مربوط به تماشای یک ویدیو، بر روی یکی از گزینه های Download as MP4 و یا Download as HD کلیک نمایید. همانند عکس زیر:

 

 

افزونه دیگری که برای مرورگر فایرفاکس وجود دارد، Video DownloadHelper است که می توانید پس از نصب آن بر روی مرورگر فایرفاکس، به آسانی کلیپ های ویدیویی یوتیوب را دانلود کنید.

همچنین، اگر از مرورگر اپرا استفاده می کنید از اینجا و یا از اینجا ، Widget مذکور را دنلود و نصب کنید. توضیحات دانلود کلیپ نیز عیناً مانند فایرفکس است.

توجه: همانطور که در بالا نیز اشاره شد این روشها در سایتهای مشابه مانند گوگل ویدیو نیز کابرد دارند.

 

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

این عکس یک تست هوش برای فهمیدن ضریب هوشی خود و اینکه بفهمید که از کدام نیمکره خود بیشتر استفاده می کنید.باید بدونید که این عکس واقعا عملی است و کاملا توسط خودم تست شده و به هیچ وجه غیر واقعی نیست.

اگر جهت چرخش زن رو موافق جهت چرخش عقربه ساعت می بینید شما از نیمکره راست مغز خود استفاده می کنید و شما ضریب هوشی عادی دارید.

اگر جهت چرخش زن رو مخالف جهت چرخش عقربه های ساعت می بینید شما از نیکره چپ مغز خود استفاده می کنید و ضریب هوشی شما عادی است.

اگر توانستید که هر دو جهت چرخش (یعنی مخالف و موافق جهت عقربه های ساعت) ببینید شما از هر دو نیمکره مغز خود استفاده می کنید و ضریب هوشی بالایی نسبت به دیگران دارید.

تست هوش حرفه ای - نیمکره چپ یا راست

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid
تست هوش

4 تا سوأل هست. باید اونها رو سریع جواب بدی. حق فکر کردن نداری،  حالا بزار ببینیم، چقدر باهوش هستی.

آماده ای؟

   

سوأل اول :

فرض کنید در یک مسابقه دوی سرعت شرکت کرده اید. شما از نفر دوم سبقت می گیرید حالا نفر چندم هستید؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

.

.

.

پاسخ: 

اگر پاسخ دادید که نفر اول هستید، کاملاً در اشتباه هستید! اگر شما از نفر دوم سبقت بگیرید، جای او را می گیرید و نفر دوم خواهید بود.

سعی کن تو سوأل دوم گند نزنی.

 برای پاسخ به سوأل دوم، باید زمان کمتری را نسبت به سوأل اول فکر کنی.

سوأل دوم:

اگر شما توی همون مسابقه از نفر آخر سبقت بگیرید، نفر چندم خواهید شد؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

جواب:

اگر جواب شما این باشه که شما یکی مانده به آخر هستید، باز هم در اشتباهید. بگید ببینم شما چه طور می تونید از نفر آخر سبقت بگیرید؟؟ (اگر شما از نفر آخر عقب تر باشید، خوب شما نفر آخر هستید و از خودتون می خواهید سبقت بگیرید؟؟؟؟)

شما در این مورد خیلی خوب کار نمی کنید، نه؟

سوأل سوم:

ریاضیات فریبنده!!!  این سوأل رو فقط ذهنی حل کنید. از قلم و کاغذ و ماشین حساب استفاده نکنید.

عدد 1000 رو فرض کنید. 40 رو به اون اضافه کنید. حاصل رو با یک 1000 دیگه جمع کنید. عدد 30 رو به جواب اضافه کنید. با یک هزار دیگه جمع کنید. حالا 20 تا دیگه به حاصل جمع، اضافه کنید. 1000 تای دیگه جمع کنید و نهایتاً 10 تا دیگه به حاصل اضافه کنید. حاصل جمع بالا چنده؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

جواب :

به عدد 5000 رسیدید؟ جواب درست 4100 است.

باور ندارید؟ با ماشین حساب حساب کنید.

مشخصتاً امروز روز شما نیست. شاید بتونید سوأل آخر رو جواب بدید. تمام سعی خودتون رو بکنید. آبروتون در خطره!!!

پدر ماری، پنج تا دختر داره: 1-Nana  2- Nene  3- Nini  4- Nono.

 اسم  پنجمی چیه؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

جواب: Nunu؟

نه! البته که نه. اسم دختر پنجم ماری هستش. یک بار دیگه سوأل رو بخونید.

 

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

بعد از یک آماده باش 3 – 2 – 1 بایستی جای اعداد رو 

که چند لحظه نمایشداده می شه به خاطر بسپارین

و روی جای اون ها به ترتیب از کم به زیاد کلیک کنین!

بعد از چند مرحله، سن مغز شما با توجه به زمان عکس

العمل و درستی اون محاسبه و نمایش داده می شه !

ابتدا روی لینک زیر کلیک کنین.

بعد دکمه استارت رو بزنین.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid
Avant Browser 2011 Build 17 Final Portable > - نرم افزار مرورگر اینترنت آوانت
Linkman Pro 8.0 Multilanguage Portable   - نرم افزار مدیریت بوک مارک ها
Apple Safari 5.0.4 - دانلود مرورگر سافاری اپل
PGWARE Throttle 6.12.20.2010 - نرم افزار افزایش سرعت اینترنت
Portable Google Chrome 7.0.517.44 Final Multilingual - نرم افزار مرورگر گوگل کروم
Gmail Notifier 1.0.25.0 - نرم افزار مدیریت جی میل ها
BeFaster 4.2 - نرم افزار افزایش چشمگیر سرعت اینترنت


Kristanix Software Email Sender Deluxe 2.26 - نرم افزار ارسال ایمیل تبلیغاتی به کاربران
A1 Website Download 2.2.0 ML Portable - نرم افزار دانلود صفحات وب
SSH Explorer 1.95 - نرم افزار ریموت ادمین سرور با پروتکل SSH
Bandwidth Monitor Pro 3.4.979 - نرم افزار حرفه ای نمایش پهنای باند مصرفی
Windows Live Messenger 14.0.8117.416 Portable - نرم افزار مسنجر مایکروسافت
Yahoo! Messenger 10.0.0.1264 - دانلود یاهو مسنجر 10 نسخه نهایی
Google Chrome 5.0.375.9 Dev MultiLangual Portable - نرم افزار مرورگر گوگل کروم
Portable Mozilla Firefox 3.6.3 - نرم افزار موزیلا فایر فاکس
SmartFTP 4.0 Build 1092.0 x86 - نرم افزار کار با سرور اف تی پی
Core FTP Pro 2.1.1637 - نرم افزار اف تی پی مدیریت سایت
NBMonitor Network Bandwidth Monitor 1.1.4.0 - نرم افزار کنترل پهنای باند
FTPRush 1.1.30 Portable - نرم افزار آپلود به سرور
IncrediMail Xe 6.03.4424 - نرم افزار ارسال و دریافت ایمیل
Pidgin 2.6.4 - پیجین نرم افزار چت همزمان با چند آی دی در چند سرویس دهنده چت مجزا
Trillian Astra 4.0.0.119 - لاگین با چند آی دی همزمان
Yahoo! Messenger 10.0.0.1102 Final - دانلود یاهو مسنجر 10 نسخه نهایی
WebcamMax 5.5.0.6 - وب کم مجازی
NetWorx 5.0 Portable - کنترل اینترنت و پهنای باند
Beyluxe Messenger 0.1.2.4 - نرم افزار مسنجر و چت بیلوکس
Pidgin 2.5.6 - پیجین نرم افزار چت همزمان با چند آی دی در چند سرویس دهنده چت مجزا
Google Chrome 1.0.154.65 - نرم افزار مرورگر اینترنت گوگل کروم
RadioSure 1.6.700 - نرم افزار پخش و ظبط رادیو های اینترنتی
CuteFTP Professional 8.3.2 - مدیریت حرفه ای فایل ها و فولدرها در اینترنت با پروتوکول اف تی پی
Opera v9.60 Build 10447 Final - مرورگر اپرا 9.60
Yahoo! Messenger v9.0.0.1912 Final - نسخه نهایی یاهو مسنجر ورژن 9
MetaProducts Offline Explorer 4.9.2693 - دانلود صفحات وب
HTTrack Website Copier for Windows 3.42 - نرم افزار دانلود کننده وب سایت
مرورگر اینترنت Avant Browser 11.0 Build 45

منبع:freedownload

 

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid


مدیریت فایل ها ویندوز

امکانات ویندوز 8 تا کنون به غیز از ویدئو هایی که در کنفرانس ها و نمایگاه های مختلف از آن رونمایی شده است بیشتر انتشار نیافته اند تا اینکه مدیر تیم بخش مدیریت فایل های ویندوز 8 خبر از بهینه سازی این امکان ویندوز و همچنین کار با هاردیسک ها و درایو های چند ترابایتی و تغییرات در بخش خواندن و نوشتن و نحوه آن داد. همچنین در ابتدایی ترین عملیاتی که در مدیریت فایل ها انجام می شود مانند کپی ، انتقال و حذف فایل

بقیه در ادامه مطلب...

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀