شرکت کامپیوتر انفورماتیک آذر سهند کایا


yourbazdid

 


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

وای فای هر دو لپ تاپ را روشن کنید.

 

از منوی استارت، open Network and Sharing Centerبروید پنجره Network and Sharing Centerظاهر خواهد شد روی Setup up a new connection کلیک کنید سپس روی Set up a wireless ad hoc network رفته و Next را بزنید.

 

به این ترتیب add-hoc comectiam ایجاد می شود

در لپ تاپ تون روی کانکشن ad-hoc ایجاد شده کلیک کرده و connect را بزنید در هر لپ تاپ از قسمتNetwork and Sharing Center باید network group تغییر دهید.

 

Password protected sharing را خاموش کنید برای انجام این کار وارد Network and Sharing Center شده و ازسمت چپ روی Change advance Sharing Settings کلیک کنید:

 

گزینه Turn Off password protected sharing را انتخاب و Save Changes را بزنید.

 

اکنون Network and Sharing Center را باز کنید. روی network connection ،کلیک کنید پنجره Network باز می شود و سیستم های متصل را نمایش خواهد می شود.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

در صورتی که در حیطه کاری شما چندین کامپیوتر به شکل یک شبکه محلی با همدیگر در ارتباط اند ، شما برای ایجاد یک تغییر در رجیستری کلیه سیستم ها چه میکنید؟ آیا به سراغ تک تک سیستم ها میروید و تغییرات رجیستری هر یک را جداگانه اعمال میکنید؟ اما راه بسیاری ساده تری نیز وجود دارد. شما میتوانید بدون نیاز به برنامه خاصی و از طریق خود محیط رجیستری و به وسیله سیستم مدیر شبکه ، از طریق یک کامپیوتر تنظیمات رجیستری کلیه کامپیوترهای متصل به شبکه را ویرایش کنید. هم اکنون به معرفی این ترفند خواهیم پرداخت.

 بدین منظور:

دقت کنید همانطور که گفته شد شما باید با نام کاربری مدیر در سیستم لوگین کرده باشید و دسترسی کامل به سایر سیستم ها را داشته باشید.

ابتدا از محیط Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد محیط ویرایشگر رجیستری شوید.

از منوی File بر روی Connect Network Registry کلیک کنید.

خواهید دید که پنجره Select Computer باز میگردد.

در این پنجره و در قسمت Enter the object name to select نام کامپیوتری که قصد تغییر رجیستری در آن دارید را وارد کنید.

با کلیک بر روی (Examples) نیز میتوانید نحوه نام دهی را مشاهده کنید.

پس از اینکار روی OK کلیک کرده  تا پنجره رجیستری مربوط به سیستم مورد نظر باز گردد.

حال میتوانید تغییرات مورد نظر در رجیستری سیستم مربوطه را صورت دهید.

 در پایان پس از انجام تغییرات لازم ، برای قطع ارتباط با کامپیوتر مربوطه ، از منوی File گزینه Disconnect Network Registry را انتخاب کنید.

نام کامپیوتری که به آن وصل بوده اید را انتخاب کرده و OK بزنید تا ارتباط قطع گردد.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

در صورتی که شما نیز از کاربران شبکه های محلی باشید مطمئنأ به این موضوع بر خورده اید که زمانی كه شما در ویندوز XP از My Network Places برای مرور سایر سیستمهای موجود در شبكه خود استفاده میكنید ، ممكن است مدت زمان نسبتا طولانی را برای مشاهده لیست منابع اشتراكی در بین سیستم های شبكه منتظر بمانید. علت این امر در ویندوز XP بررسی وظایف زمانبندی ( Scheduled Tasks ) هر یك از سیستمهای تحت شبكه قبل از مدیریت و لیست نمودن منابع اشتراكی هر یك از این سیستمها میباشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید این افت سرعت را میان بردارید.

 این بررسی معمولا نیاز نمیباشد و در شرایط عادی واقعا نیازی به آن نیست ، جالب است بدانید همین بررسی بی مورد زمانی در حدود 30 ثانیه نیاز دارد و این تاخیر برای بسیاری از كاربران كسالت آور میباشد و ممكن است كاربر را به مشكلات سخت افزاری و ... مشكوك نماید.

شما قادر هستید با یك ترفند ساده رجیستری این بررسی بی مورد را غیر فعال نمایید و به این ترتیب دیگر شاهد این تاخیر طولانی نباشید.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

در صورتی که شما نیز در شبکه های LAN کار کرده باشید حتما میدانید که در حالت پیش فرض ویندوز XP فقط به كاربر GUEST و با كلمه عبور اجازه دسترسی را میدهد. در این ترفند قصد داریم روشی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید به کاربران دیگر نیز اجازه دسترسی را به ویندوز بدهید.

 بدین منظور:

از منوی Start وارد Control Panel شوید و بر روی Folder Option دوبار کلیک کنید.

در پنجره جدید ، به تب View رفته و در قسمت Advanced Setting تیک اخرین گزینه یعنی Simple File Sharing را بردارید.

با این كار علاوه به مورد گفته شده موجب میشه اشتراكهای پیش فرض مثل $c و $d ,... نیز فعال شوند.

حالا منوی Security در شبکه فعال شده و میتوانید برای هر کاربر سطخ دسترسی تعیین کنید.

لازم به ذکر است که سیستم فایلها باید NTFS باشد.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

در صورتی که در منزل و یا محل کار ، از دو کامپیوتر استفاده میکنید ، شما میتوانید بدون نیاز به شبکه کردن کامپیوترها و تنها از طریق خطوط تلفن و با خرید یک کارت اینترنت میتوانید هر دو کامپیوتر را به اینترنت Dial Up وصل کنید.

 بدین منظور:

1- در کامپیوتری که می خواهیم به آن متصل شویم در Control panel و در قسمت Network connection روی Create new connection کلیک کنید.

2- در قسمت انتخاب نوع اتصال گزینه ی Setup and advanced connection را انتخاب کنید.

3- در مرحله ی بعد هم Accept incoming connections را انتخاب کنید.

4- پس از زدن کلید next مودم خود را از لیست وسایل انتخاب کرده و پس از کلیک کردن روی دو next دیگر نام کاربرانی که می خواهید بتوانند از این طریق وارد شوند علامت بزنید.

5- روی کامپیوتر دیگر هم یک اتصال معمولی (مثل اتصال به اینترنت) بسازید و شماره تلفنی که کامپیوتر اول به آن متصل است و نام کاربر وکلمه ی عبوری که در قسمت قبل مشخص کرده بودید را وارد کنید.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

همان طور که میدانید در صورتی که شما تحت شبکه باشید ، هر بار که وارد سیستم میشوید ، دیگر افرادی که در شبکه هستند متوجه ورود و خروج شما میشوند. اما با این ترفندی که هم اکنون به شما معرفی میکنیم میتوانید به صورت کاملا مخفی وارد شبکه شوید به طوری که هیچ کسی متوجه حضور شما نشود.

 کافی است از منوی Start به Run بروید و در آن عبارت net config server /HIDDEN:YES را تایپ کنید.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

ساده ترين نوع شبكه فقط از دو نوع كامپيوتر تشكيل شده است. شما مي توانيد اين نوع شبكه را براي اشتراك گذاري فايل ها، پرينتر يا هر وسيله جانبي ديگر يا حتي يك ارتباط اينترنتي استفاده كنيد. براي اتصال دو كامپيوتر بهتر است اين مقاله را مطالعه كنيد تا با روش هاي موجود آشنا شويد و با توجه به امكانات خود يكي از آنها را انتخاب كنيد.

توجه) در اين مقاله فقط روش هاي اتصال دو كامپيوتر از طريق كابل توضيح داده مي شود.

روش سنتي و معمول اتصال دو كامپيوتر عبارتست از ايجاد يك اتصال اختصاصي از طريق كابلي كه به هر دو كامپيوتر متصل شده است. اگر مي خواهيد به اين روش عمل كنيد چند گزينه وجود دارد.

  • كابل كراس اور ( cross over ) اترنت

  • كابل سريال مودم نول يا كابل پارالل تجهيزات جانبي

  • كابل USB مخصوص اتصال دو كامپيوتر

 

اترنت- اين روش به روش هاي ديگر برتري دارد چون سرعت و سازگاري آن بيشتر است و تنظيمات كمتري نياز دارد. گذشته از اين از تجهيزاتي استفاده مي كنيد كه در آينده مي توانيد از آنها در شبكه محلي خود هم استفاده كنيد. حتي اگر يكي از كامپيوتر هاي شما فاقد كارت اترنت (كارت شبكه) باشد هنوز با استفاده از يك رابط اترنت به USB مي توانيد دو كامپيوتر را به هم متصل كنيد.

 

سريال و پارالل- به اين نوع اتصال DCC مي گويند كه مخفف Direct Cable Connection است و اگر از ويندوز به عنوان سيستم عامل استفاده مي كنيد كارايي آن كمتر از اتصال اترنت است. البته اگر چنين كابلي داشته باشيد و سرعت براي شما مهم نباشد اين روش را ترجيح خواهيد داد. ولي به خاطر داشته باشيد با كابل سريال و پارالل نمي توانيد بيش از دو كامپيوتر را به يكديگر متصل كنيد.

 

كابل USB - كابل USB معمولي را نبايد براي اتصال دو كامپيوتر استفاده كنيد در اين صورت اتصال كوتاه الكتريكي رخ مي دهد و كامپيوتر هاي شما صدمه خواهند ديد. براي اين منظور كابل مخصوصي وجود دارد كه مي توانيد آنها را از بازار تهيه كرده و بدون مشكل استفاده كنيد. اگر كامپيوتر شما كارت شبكه نداشته باشد احتمالاً اين روش گزينه مناسبي براي شماست. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مقاله  اتصال دو كامپيوتر با كابل USB در ياد بگير دات كام را بخوانيد.


براي اينكه دو كامپيوتر را بوسيله يكي از روش هاي كابلي كه در مورد هر كدام صحبت شد به يكديگر متصل كنيد بايد:

  • هر كامپوتر بايد يك رابط و سوكت آنرا داشته باشد.

  • تنظيمات شبكه در هر كامپيوتر به درستي انجام شود.

توجه داشته باشيد كه با خط تلفن يا پريز برق نمي توانيد دو كامپيوتر را به يكديگر متصل كنيد.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 صفحه بعد