شرکت کامپیوتر انفورماتیک آذر سهند کایا


yourbazdid

 

فریب نخورید

برای آپدیت کردن درایورهای خود به هیچ نرم افزار خاصی نیاز ندارید بنابراین نباید فریب کسانی را بخورید که می‌خواهند برنامه‌ای را به شما بفروشند یا شما را بترسانند.

 


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

 مايکروسافت بصورت رسمي از نسخه‌ي بعدي سيستم‌عامل ويندوز با نام Windows 10 رونمايي کرد! وقتي همه فکر مي‌کردند که نسخه‌ي بعدي ويندوز با نام ويندوز ۹ منتشر خواهد شد، مايکروسافت عدد ۱۰ را براي ويندوز بعدي انتخاب کرد. اين سيستم‌عامل با نام رمز Windows TH و نام‌هاي ديگري همچون Windows X، Windows One نيز شناخته مي‌شد. اما چه تغييراتي در ويندوز ۱۰ اعمال شده است؟

 


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: پنج شنبه 10 مهر 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

اثر انگشت، قطرات چربی و روغن همیشه یک دردسر بزرگ برای گجت ها بوده است. شاید بتوانیم وجود آنها را روی کیبرد تحمل کنیم، اما روی نمایشگر واقعا غیر قابل تحمل هستند. سال ها است که شیشه هایی ساخته شده که آبگریز هستند و قطرات آب روی آنها باقی نمی ماند. اما موضوع در مورد روغن و چربی فرق می کند و تا به حال موفقیت خوبی برای ساخت پوششی که چربی ها به آن نچسبد به دست نیامده است.

حالا یک تیم تحقیقاتی با یک ایده ساده موفق به ساخت چنین پوششی شده اند. جالب اینجا است که آنها با استفاده از دوده شمع چنین پوششی را ساخته اند.

روش کار به این صورت بوده که شمعی زیر یک شیشه نگه داشته شده تا دوده حاصل از آن روی شیشه یک لایه نازک تشکیل بدهد. این لایه حدود ۳۰ تا ۴۰ نانومتر ضخامت دارد و به راحتی از روی شیشه پاک می شود. برای اینکه این لایه روی شیشه ثابت باقی بماند آنها آن را با کمک یک لایه سیلیس به قطر ۲۵ نانومتر تثبیت کرده اند و برای حذف رنگ سیاه دوده، این مجموعه را تا ۶۰۰ درجه حرارت داده اند تا کاملا شفاف بشود.

نتیجه کار شیشه ای است که دارای یک لایه ضد چربی است. به این معنی که اگر انگشت خودتان را روی آن قرار بدهید اثر انگشت شما روی آن باقی نمی ماند. این محققین حتی تصاویری با سرعت بالا از قطرات ریز چربی هنگام سقوط از سطح شیشه تهیه کرده اند.

جالب تر اینکه این پوشش جدید می تواند روی سطوح دیگر مانند آلومینیوم، فولاد و مس و… هم استفاده شود و بنابراین می توانید به این فکر کنید که در آینده بدنه کامپیوتر و لپ تاپ های شما هم دارای چنین پوششی باشد و دیگر اثر انگشت و چربی روی آن باقی نماند.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: جمعه 18 آذر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

در این پست میخوام یک سایت ایرانی معرفی کنم که مشابه خارجیش را مدتی پیش در همین سایت معرفی کردم

 

سرویس Web History نام داره، به شما کمک می کنه بفهمید دوستتون به چه جور مطالبی علاقه داره و از چه سایت هایی بازدید می کنه
وقتی شما به این سایت مراجعه می کنید ، سایت به شما لینکی می ده 
که میتونید اون رو برای دوستتون ارسال کنید و صفحه ای که لینک رو به شما داده رو باز نگه دارید
وقتی دوستتون اون لینک رو باز کنه، در همون صفحه ای که هستید قسمتی باز میشه 
و لیست سایت هایی که دوستتون ازشون بازدید کرده رونمایش میده
و علاوه بر این، سایت، آی پی کامپیوتر طرف ، اسم و نوع سیستم عاملش و اینکه از چه مرورگری استفاده می کنه رو به شما نشون خواهد داد.

 

 

نگران اینکه دوستتون از قضیه بویی ببره هم نباشید، مای اسپای فکر اینجاشو هم کرده! 
لینکی که مای اسپای به شما میده کاملا با آدرس اصلی سایت متفاوته و بصورت پیشفرض با باز کردن اون صفحه ففففف نمایش داده میشه!
شما می تونید توی قسمت تنظیمات آدرس دیگه ای رو تعریف کنید که دوستتون با کلیک روی لینک بصورت خودکار به اون آدرس برده بشه
حتی میتونید مشخص کنید که آدرس لینک به چه صورت باشه یعنی مثلا mypic.jpg یا ahang.mp3 باشه.

 


این هم ادرس سایتش

http://www.myspy.ir


نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: جمعه 18 آذر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

فرزندتان دکتر می شود یا مهندس؟ از این نرم افزار بپرسید

نرم افزاری توسط سه متخصص حرفه ای IT ابداع شده است که قول داده اند کل فرآیند و پویایی روابط دانش آموز، معلم و والدین را متحول سازند.

این نرم افزار که Edualert نامیده می شود، توسط سه دانشمند آمریکایی هندی الاصل طراحی و ساخته شده است.

این نرم افزار با ارزیابی وضعیت تحصیلی دانش آموز، پیشنهادهایی را پیرامون تحصیلات دانشگاهی و آینده شغلی به دانش آموز و والدین او می دهد.

این نرم افزار از این رو تهیه شده است تا به نوعی به استعدادیابی بپردازد و به مناقشه والدین و دانش آموزان که سوا از استعداد فرزندانشان دائما بر دو حرفه مهندسی و پزشکی تاکید می ورزند، پایان دهد.

این نرم افزار که به نوعی دستیار معلم محسوب می شود، غیبت دانش آموزان را بلافاصله توسط پیام کوتاه SMS به والدین اطلاع رسانی می کند و اوراق امتحانی توزیع شده را بلافاصله پس از امتحان تصحیح می نماید و نحوه عملکرد دانش آموز را به خانواده اش گزارش می دهد.

این محصول در ماه ژانویه در حضور معلمین، دانش آموزان و والدینشان رونمایی خواهد شد.
 
منبع خبر: iritn

 

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 صفحه بعد