شرکت کامپیوتر انفورماتیک آذر سهند کایا


yourbazdid

 

آیا احساس می‌کنید سرعت گوگل کروم کاهش پیدا کرده و کند شده است؟ راه حلی برای شما داریم.

اول اینکه راه‌های فراوانی برای‌ تر و تازه کردن مرورگر وجود دارد. از پاک کردن افزونه‌های غیرلازم گرفته تا پاک کردن هیستوری و فایل‌های کش شده همگی می‌توانند به افزایش سرعت کمک کنند.

اما در این مطلب درباره یک مورد از تنظیمات توضیح می‌دهیم که ممکن است واقعا به کار شما بیاید.

۱. ابتدا روی منو (سه خط موازی گوشه بالا سمت راست) بزنید.

۲. حالا گزینه Settings را انتخاب کنید.

۳. در پایین صفحه روی Show advanced settings بزنید و به بخش System بروید.

۴. تیک گزینه Use hardware acceleration when available را بردارید.

۵. کروم را ری استارت کنید.

حالا احتمالا سرعت کروم افزایش پیدا می‌کند.

 

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 18 بهمن 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

 


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: دو شنبه 6 بهمن 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

 همان طور که قبلا مرورگر افزونه ای را به کاربران معرفی کردیم که با نصب آن در مرورگر خود، به راحتی یک کلیک خواهند توانست تا ویدئوی مورد نظر خود در یوتیوب را با کیفیت انتخابی خود دانلود نمایند! بدون هیچ دردسری! یعنی دیگر احتیاج به استفاده از نرم افزار جداگانه ای نخواهند داشت! بلکه کلید دانلود ویدئو در زیر آن در خود سایت youtube ظاهر خواهد شد!
به درخولست کاربران عزیز آموزش نصب افزونه دانلود از یوتیوب برای کروم به آموزش گذاشته ایم.


 

 


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: دو شنبه 4 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

 

همه ما از نسخه های قفل شکسته، Crack، یا Serial های کپی برای رجیستر کردن این نرم افزار استفاده میکنیم، به همین دلیل اگر نرم افزار آپدیت شود، متوجه غیرقانونی بودن رجیستر خود شده و غیر فعال خواهد شد! مشکلی که حتما شما هم حداقل یک بار با آن مواجه شده اید.

 

نرم افزار IDM به طور منظم و تقریبا هفته ای یک بار به صورت خودکار سرور خود را چک میکند و اگر نسخه جدیدی ارائه شده باشد، پنجره ای باز شده و به شما پیشنهاد میکند که نرم افزار را آپدیت کنید. اما آپدیت کردن همان و غیر فعال شدن نرم افزار همان! بنابر این هرگز نباید بعد از نصب و رجیستر کردن، آن را آپدیت کنید.

 

اگر این اعلان های مداوم نرم افزار IDM در مورد آپدیت برای شما هم آزار دهنده است، در این مقاله روشی را آموزش میدهیم که میتوانید جلوی این کار را بگیرید. این کار از طریق رجیستری انجام میشود.


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

تاکنون برای تغییر ظاهر جی میل مجبور بودیم از اسکریپت های توسعه داده شده ی greasemonkey در مرورگر فایرفاکس استفاده کنیم اما ازین پس دیگر نیازی به این کار نیست.
گوگل امروز قابلیت تغییر پوسته در جی میل را بصورت رسمی عرضه کرد و شما می توانید با چند کلیک ساده شکل و شمایل جی میل خود را تغییر دهید. بیشتر از ۳۰ طراحی در رنگبندی های متفاوت وجود دارد که قادر خواهید به دلخواه هر یک را انتخاب نمایید.پیش از این گوگل ، امکان تغییر ظاهر را در شبکه اجتماعی خود ، Orkut فراهم آورده بود.


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid


تیم Gmail به صورت اشتباهی ویدئویی را بر روی یوتیوب منتشر کرد که در آن یکی از اعضای تیم در مورد طراحی جدید این سرویس ایمیل توضیح می دهد.

بر اساس گزارش digitaltrends در این ویدئو که به صورت اتفاقی توسط یکی از کاربران یوتیوب مشاهده و دانلود شده و سپس بار دیگر بر روی یوتیوب قرار گرفته است، جیسون کورنول، یکی از اعضای تیم طراحی گوگل می گوید: "طی این مدت به سختی مشغول کار بودیم تا چهره ای جدید برای Gmail ارائه کنیم. ما به کلی طراحی Gmail را تغییر داده‌ایم."

تغییرات ایجاد شده در Gmail در نگاه اول کوچک به نظر می رسد اما طرح جدید انعطاف پذیری را در آن بسیار بالا برده و چهره ای شبیه به گوگل پلاس به آن داده است. هنوز مشخص نشده است که آیا این تغییرات همزمان با ادغام Gmail با گوگل پلاس اعمال خواهد شد یا پیش از آن.


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

اگر از افرادي هستيد كه وب گردي كار اساسي شماست و شب و روز در حال سر زدن به سايت هاي مختلف هستيد توصيه ما اين است كه تمام اين مقاله را حفظ كنيد و ياد بگيريد زيرا بسيار بسيار براي شما كارامد است.

اين ترفند ها در واقع راه هاي ميانبر براي دست يافتن به محتويات سايت هاست و به بهبود تلاش شما براي دستيابي به محتويات سايت ها كمك مي كند.


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 23 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid
نسخه نهایی فایرفاکس ۷ منتشر شد.

گذشت حدود ۴۰ روز از انتشار نسخه نهایی فایرفاکس ۶، موزیلا نسخه نهایی فایرفاکس ۷ را منتشر کرد.مرورگر محبوب فایرفاکس که تا پارسال نسخه سوم خود را انتشار داده بود، در سال ۲۰۱۱ میلادی تا به حال ۴ نسخه جدید خود را ارائه داده است.نسخه ۴، ۵، ۶ و ۷ این نرم‌افزار، در طی حدود [...]


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: سه شنبه 12 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

 

 

گوگل کروم یک نرم افزار مرورگر اینترنت متن‌باز است که توسط شرکت گوگل عرضه شد. در ابتدا نسخه آزمایشی آن برای کاربران نرم افزار سیستم عامل ویندوز در یک صد کشور جهان عرضه شد ولی نسخه های منطبق با نرم افزار عامل لینوکس و رایانه اپل مکینتاش آن هم در آینده توزیع شد.این مرورگر بر پایه هسته مرورگر اپن‌سورس WebKit نوشته شده است. از امکانات و قابلیت های آن می توان به Tabbed browsing، امکاناتی مشابه Privacy در ویندوز اکسپلورر و Speed Dial در مرورگر اپرا اشاره نمود. این مرورگر فوق العاده سریع شرکت گوگل همانند سایت گوگل از ظاهر بسیار ساده ای تشکیل شده است. از مزیت های گوگل کروم می توان به وجود بخشی با نام Task manager یا مدیریت پردازش ها در این مرورگر اینترنت اشاره کرد که قالبت مدیریت تب های باز شده و پلاگین های بارگزاری شده را به کاربر میدهد. این نرم افزار بر روی ویندوز xp, vista و ویندوز 2003 قابل نصب است و تغییر جدید آن نسبت به نسخه قبلی رفع خطای هنگ کردن آن در هنگام بازشدن نرم افزار است. از آنجایی که شرکت گوگل دسترسی به این نرم افزار و دانلود آن را برای کاربران ایرانی مسدود کرده است سایت دانلود رایگان این نرم افزار را برای کاربران ایرانی قابل دانلود کرده است. امیدواریم از نسخه جدید نرم افزار Google Chrome لذت ببرید.

Google Chrome 1.0.154.65 - نرم افزار مرورگر اینترنت گوگل کروم

دانلوددانلود رایگان گوگل کروم google chrome (حجم : 8.62 مگابایت)
دانلودلینک کمکی (رپیدشیر)
رمزرمز عبور فایل : www.fdl.ir
سایتمنبع : دانلود رایگان

 
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

کانکشن یا همون ISP رو باید بشناسین. اگه نمشناسینش بهتون میگم چیه ؛ کانکشن رو برای اتصال به اینترنت استفاده میکنیم شما الآن که به اینترنت متصلید بوسیله همین ISP وصل شدید در واقع همون شکل دو کامپیوتر و یک موبایل یا هر نوع شکل دیگه ای که روی دسکتاپتون هست و با کلیک روی دکمه Dial به دنیای مجازی وصل میشین . شاید بیشترتون ساختن این کانکشن رو بلد باشین ولی بعضی ها هستن که تازه واردن و کسی دیگه براشون ساخته و میخوان که خودشون یاد بگیرن .

یادتون باشه این روش ساختن کانکشن برای اونایی هست که از اینترنت دیالاپ میخوان استفاده کنن هستش هرچند زیاد فرقی بین این نوع اینترنت با اینترنتهای دیگه نیست ولی دیگه....@این آموزش بصورت فایل PDF آماده دانلود میباشد.

دانلود

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

كمیسیون تنظیم مقررات ماه‌ها پس از اعلام ارزان شدن اینترنت سرانجام با تخفیف 20 درصدی پهنای باند به شركت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی موافقت كرده و همین موضوع باعث شده كه محمد كرم‌پور، رییس‌ سازمان تنظیم مقررات از كاهش 8 تا 10 درصدی قیمت نهایی اینترنت برای كاربران خبر دهد.


این ارزان‌سازی پهنای باند اینترنت ظاهرا باید به مذاق همه خوش آید، اما یك محاسبه ساده نشان می‌دهد كه برخلاف انتظار رییس سازمان تنظیم مقررات این كاهش قیمت پهنای باند تاثیری بیشتر از دو الی سه درصد بر قیمت نهایی اینترنت ندارد. دلیل هم این است كه شركت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت، چندی پیش هزینه‌های خود را منتشر كردند و مشخص شد كه پهنای باند فقط 20 درصد كل هزینه‌های یك شركت اینترنتی را تشكیل می‌‌دهد. هزینه‌های مصرف انرژی و همچنین هزینه‌های انتقال پهنای باند (كه آن هم توسط شركت زیرساخت دریافت می‌شود) هم در واقع هر كدام به اندازه پهنای باند، هزینه بر این شركت‌ها تحمیل می‌كنند.

از این رو، كاهش قیمت پهنای باند به تنهایی نمی‌تواند انتظار كاهش ده درصدی را برای كاربران نهایی پاسخ دهد. با توجه به گران شدن احتمالی قیمت برق كه یكی از هزینه‌های اصلی شركت‌های اینترنتی است، حتی می‌توان انتظار افزایش قیمت را طی ماه‌های پیش رو داشت. چند پرسش اصلی شاید بتواند موضوع بحث را روشن‌تر كند. نخست آنكه چرا مقامات وزارت ارتباطات این كاهش قیمت را صرفا روی پهنای باند اعمال می‌كنند و چرا روی هزینه‌های كمرشكن انتقال پهنای باند آن را اعمال نمی‌كنند. هم‌اكنون بنا بر قوانین شركت‌ها حق انتقال پهنای باند به داخل كشور را ندارند و اجبارا باید از مسیرهای انحصاری شركت زیرساخت این انتقال را در قبال پرداخت هزینه سنگین انجام دهند.

پرسش بعدی این است كه چرا وزارت ارتباطات برای كاهش قیمت انرژی شركت‌های خدمات‌دهنده هیچ حمایتی انجام نمی‌دهد. و در آخر اینكه اگر تمام این مفروضات را اشتباه بپنداریم و انتظار كاهش ده درصدی قیمت اینترنت را از شركت‌های خصوصی داشته باشیم، جا دارد همین انتظار را از مخابرات كه اخیرا به ارائه اینترنت پرسرعت پرداخته، داشته باشیم. آیا قیمت‌های فعلی اینترنت پرسرعت مخابرات هم تا ده درصد كاهش پیدا می‌كند؟
منبع: itiran

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

همه ما می‌دانیم اینترنت بزرگ است اما به راستی در زمان کنونی اینترنت به چه اندازه است.در اینجا قصد داریم

تا با مقایسه‌های مختلف درکی از حجم اطلاعات کنونی اینترنت به دست بیاوریم.

۱- شرکت گوگل تخمین می‌زند اینترنت متشکل از ۵ میلیون ترابایت اطلاعات باشد یعنی ۵ بیلیون گیگابایت و یا

۵ تریلیون مگابایت داده.

۲ – مغز انسان می‌تواند به صورت تخمینی بین ۱ تا ۱۰ ترابایت اطلاعات [داده] را در خود ذخیره کند.

۳ -  با تخمین اینکه مغز هر انسان می‌تواند ۵ ترابایت داده را ذخیره کند ، برای ذخیره کل داده‌های اینترنت به

مغز یک میلیون انسان نیازمند هستیم.

۴ – به تعداد ۲۱۲ دی‌وی دی می‌تواند به میزان ۱ ترابایت داده را ذخیره کند و بر این مبنا ۱ بیلیون دی‌وی‌دی

برای ذخیره کل اینترنت نیاز می‌باشد.

۵ -۴۰ دیسک BLU-RAY می‌تواند نزدیک به ۱ ترابایت داده را ذخیره کند.بنابراین ۲۰۰ میلیون دیسک بلوری

‌میتواند کل اینترنت را ذخیره کند.

۶ – در طول روز ۲۴۷ بیلیون ایمیل ارسال می‌شود که ۸۱ درصد آن‌ها یعنی نزدیک به ۲۰۰ بیلیون آن‌ها اسپم

می‌باشد. به طور سالانه ۹۰ تریلیون ایمیل ارسال میشود.

۷ – ۲۳۴ میلیون وب‌سایت وجود دارد و ۱۲۶ میلیون وبلاگ.

۸ – توییتر ۱۰۵ میلیون کاربر دارد و فیس‌بوک ۴۰۰ میلیون کاربر فعال را به خود اختصاص داده است.

۹ – در هر دقیقه ۲۰ ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می‌شود.

۱۰ – ۱۲.۲ بیلیون ویدیو در هر ماه توسط  کاربران دیده می‌شود.

۱۱ – ۵۰ میلیون توییت در یک روز می‌شود.

منبع:persianblog

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

مرورگر Opera به دلیل داشتن ابزاری جامع در مدیریت دانلود در درون خود، با نرم‌افزارهای مدیریت دانلود (همانند Internet Download Manager) ناسازگاری داشته و حتی پس از فعال‌سازی هماهنگی Opera در نرم افزار مدیریت دانلود، کماکان فایل‌ها با خود اپرا دانلود می‌شوند. در این ترفند نحوه‌ی ایجاد سازگاری بین مرورگر و دانلود منیجر شرح داده می‌شود. پس از شناساندن دانلود منیجر به اپرا از این پس تمام فایل‌ها، حتی فایل‌های سایت‌های معروف آپلود مانند Rapidshare هم با نرم‌افزار مدیریت دانلود مورد نظر بارگیری خواهند شد.

 

ابتدا پیش از هر کاری بایستی در تنظیمات نرم‌افزار مدیریت دانلود،‌ برنامه را با اپرا هماهنگ کنید. برای این کار در نرم‌افزار Internet Download Manager  از منوی Downloads به Options بروید و تیک Opera را بزنید.

سپس Opera را باز کنید.

در نوار آدرس مرورگر  عبارت opera:config را وارد کرده و Enter بزنید. اکنون شما به بخش تنظیمات پیشرفته‌ی مرورگر وارد شده‌اید.

در قسمت Quick Search عبارت download manager را وارد کنید.

فیلد اولی که روبروی شما ظاهر می‌شود از شما می‌خواهد تا آدرس فایل اجرایی نرم‌افزار مدیریت دانلود را به آن معرفی کنید. مثلا اگر دانلود منیجر شما IDM باشد اینگونه وارد می‌کنید:

C:\Program Files\Internet Download Manager\IDMan.exe

سپس بر روی Save کلیک کرده و مرورگر را دوباره اجرا کنید. از این پس تمام فایل‌ها با IDM دانلود خواهند شد.

منبع:پی 30 ترفند

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

فیس بوک یکی از پرطرفدارترین سایتهای اجتماعی در دنیا است که هر روز استفاده های مختلفی از آن می شود. در این مقاله که ترجمه آزادی است از نوشته وبلاگ Mashable با 7 ترفند ساده ولی کاربردی فیس بوک آشنا خواهید شد.

1. افزودن Dislike به پیامتان

دکمه لایک به صورت خودکار زیر تمام مطالبی که در فیس بوک منتشر می کنید وجود دارد اما اگر خواستید مطلبی را منتشر کنید و به دوستانتان اجازه دهید تا با کلیک بر روی لینکی بتوانند اعلام کنند که از مطلب شما خوششان نیامده، باید از نرم افزار Status Magic استفاده کنید.


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

احتمالاً نیازی به معرفی سایت یوتیوب (YouTube) نباشد معروفترین و بزرگترین دایرکتوری کلیپ های ویدیویی وب با نزدیک به ۱۰۰ میلیون بازدید کننده در روز که به گفته خودشان ۹۰ درصد ویدیوهای سراسر اینترنت را جمع آوری کرده اند!

اما چگونه می توان کلیپهای ویدیویی یوتیوب را دانلود کرد؟!

سایت یوتیوب به طور پیش فرض امکانی را برای دانلود ویدیوها پیش بینی نکرده است و نمی توان مستقیماً ویدیوهای موجود در سایت را از آن دانلود کرد اما ابزارها و روشهایی هستند که ما به کمک آن می توانیم ویدویهای این سایت و همچنین سایتهای مشابه دیگر مانند گوگل ویدیو را دانلود کنیم که در زیر به شرح آن می پردازیم.

روش اول: شما می توانید به یکی از سایتهای Keepvid.com یا Videodownloader.net و یا Savevid.com بروید و لینک مورد نظر ویدیو خود را که از سایت یوتیوب دریافت کرده اید، در نوار بار مربوط به این سایت ها کپی کنید تا لینک مستقیم دانلود کلیپ مورد نظر را دریافت کنید.

البته سایتهای مشابه زیادی وجود دارند که ما برخی از معروفترین‌ها را معرفی کردیم. شما با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید سایتهای مشابه بسیاری را پیدا کنید.

روش دوم: این روش به درد کاربران مرورگر فایر‌فکس و اپرا می خورد. اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنید ابتدا از اینجا افزونه مورد نظر را دانلود کنید، اکنون برای دانلود کلیپ مورد نظر خود در یوتیوب کافی است در صفحه ی مربوط به تماشای یک ویدیو، بر روی یکی از گزینه های Download as MP4 و یا Download as HD کلیک نمایید. همانند عکس زیر:

 

 

افزونه دیگری که برای مرورگر فایرفاکس وجود دارد، Video DownloadHelper است که می توانید پس از نصب آن بر روی مرورگر فایرفاکس، به آسانی کلیپ های ویدیویی یوتیوب را دانلود کنید.

همچنین، اگر از مرورگر اپرا استفاده می کنید از اینجا و یا از اینجا ، Widget مذکور را دنلود و نصب کنید. توضیحات دانلود کلیپ نیز عیناً مانند فایرفکس است.

توجه: همانطور که در بالا نیز اشاره شد این روشها در سایتهای مشابه مانند گوگل ویدیو نیز کابرد دارند.

 

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

 

معرفی سایت آپلود رایگان و رفع مشکل دانلود از سرور مدیافایر

راه حلی آسان برای دانلود فایلهای سایت آغازه از سرور مدیافایر

سایت آپلودفا یکی از سایتهای معتبر در زمینه فایل هاستینگ در کشور است که تاییدیه وزارت ارشاد اسلامی را کسب و در سایت ساماندهی ثبت گردیده است. این سایت این امکان را به کاربران خود می دهد تا فایلهای خود را آپلود و جهت اشتراک به سایر کاربران در اینترنت به صورت رایگان قرار دهند البته اکانتهای ویژه نیز دارد که با پرداخت مبلغی می توان از آن استفاده نمود. اما چرا ما این را اینجا بیان می کنیم. همان گونه که مطلع هستید بسیاری از فایلهای ما در سرور مدیا فایر قرار دارد که با توجه به ف ی ل ت ر شدن امکان دانلود برای کاربران عزیز سخت و گاهی مشکل می باشد. روشی را که ما جهت دانلود راحتر از این سرورهای اشتراک فایل خارجی مانند مدیافایر داریم به این صورت است است که ابتدا با ثبت نام در سایت آپلودفا که به صورت رایگان است و انتخاب گزینه ی URL leech و در کادر مورد نظر آدرس لینک فایلی که در سرور مدیا فایر است را از مرورگر خود کپی بعد در این کادر وارد کنید. و سپس بر روی دکمه آپلود کلیک کنید تا فایل مورد نظر از سرور مدیافایر به سرور آپلودفا انتقال یابد و در نهایت فایل خود را با لینک مستقیم و با سرعت بالا از این سرور دانلود کنید. لاز به ذکر است که به علت مسدود بودن مدیا فایر امکان انتقال آن به سرور دانلود سایت اغازه با مشکل روبرو شده است. تا این لحظه توانسته ایم نیمی از فایلها را در سروردانلود خود قرار دهیم.

 

 

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد