شرکت کامپیوتر انفورماتیک آذر سهند کایا

شرکت کامپیوتر انفورماتیک آذر سهند کایا


yourbazdid


1- فعالسازی Pipelining

مرورگر شما در حالت عادی بسیار مودب است! و قتی شما آدرسی را تایپ میکنید Firefox یک درخواست به سرور می فرستد و قبل از انجام هرگونه کاری منتظر پاسخ سرور می ماند.

با فعال سازی Pipelining مرورگر شما حالت تهاجمی به خود می گیرد و دیگر منتظر پاسخ سرور باقی نمی ماند و چندین درخواست را قبل از آمدن پاسخ سرور ارسال می کند. این تکنولوژِی اغلب باعث کاهش زمان بارگذاری صفحات میشود.

خوب برای فعال سازی آن در آدرس بار تایپ کنید about:config

حال روی گزینه های زیر دابل کلیک کنید و مقدار آنها را از False به True تغییر دهید.

network.http.pipelining

network.http.proxy.pipelining

سپس روی گزینه زیر نیز کلیک کنید و مقدار آن را از 4 به 8 تغییر دهید.

network.http.pipelining.maxrequests

فقط این مطلب را به خاطر بسپارید که بعضی از سرور ها با Pipelining مشکل دارند و ممکن است در باز کردن صفحات مربوط به آنها با مشکل مواجه شوید. اگر مشکلی جدی در این زمینه برایتان پیش آمد مقادیر گزینه های زیر را دوباره به حالت False برگردانید:

network.http.pipelining

network.http.proxy.pipelining

2- تحویل و ارائه (Render) سریع

وب پیج های سنگین و پر محتوا اغلب زمان زیادی را میگیرند تا کاملا بار گذاری شوند، از آنجا که فایر فاکس علاقه ای به منتظر گذاشتن شما ندارد هر آنچه که به دستش میرسد نمایش میدهد و این کار را هر 0.12 ثانیه یک بار انجام میدهد. این کار موجب افزایش سرعت بار گذاری تمام یک صفحه در پایان خواهد شد. خوب برای این کار در آدرس بار تایپ کنید about:config

و وارد تنظیمات فایر فاکس شوید

در یک جای خالی از صفحه کلیک راست کنید وارد New و سپس Integer شوید.

در صفحه باز شده عبارت content.notify.interval به عنوان اسم و 50000 را به عنوان value بدهید. حال دوباره در یک جای خالی صفحه راست کلیک کنید و وارد New و اینبار Boolean شوید و در صفحه باز شده عبارت content.notify.ontimer و سپس مقدار True را وارد کنید.

3- بارگذاری سریع

اگر شما 0.75 ثانیه ماوس را تکان ندهید فایر فاکس وارد حالت "low frequency interrupt" می شود که در این حالت صفحات شما با سرعت بیشتری بارگذاری میشود. با کم کردن این آستانه می توان در سرعت کلی مرورگر بهبود ایجاد کرد. بنابر این برای این کار مجددا وارد تنظیمان فایر فاکس شود، در یک جای خالی صفحه راست کلیک کنید و New و سپس Integer رو انتخاب کنید. در صفحه باز شده اول عبارت content.switch.threshold و سپس مقدار 250000 را وارد کنید.

4- مزاحمت ممنوع!

( چون این مقاله ترجمه است من تمامی بند های آن را نوشته ام. اما این گزینه رو به کاربران پیشنهاد نمی کنم)

در بعضی از مواقع با مداخله در کار فایر فاکس و انجام فعالیت های اضافی سرعت فایر فاکس را بیخود و بی جهت میگیریم، با انجام این تنظیمات می توان به فایر فاکس گفت که تا صفحه مورد نظر را لود نکرده است به درخواست های بیجای کاربر پاسخ ندهد!

برای این کار وارد تنظیمات شده:

در یک جای دیگر خالی صفحه راست کلیک New و سپس Boolean رو انتخاب کنید در اولین پنجره content.interrupt.parsing و در صفحه بعد True را وارد کنید.

5- مسدود کردن Flash

 تقریبا اکثر سایت ها از انیمیشن های فلش استفاده میکنند که بارگذاری آنها سرعت لود صفحه رو بسیار پایین می آورد. شما می توانید بارگذاری فلش در صفخات را بلاک کنید، برای این کار شما کافیست افزونه FlashBlock را از سایت flashblock.mozdev.org دانلود و نصب کنید. اگر شما در جایی مشاهده کردید که محتوای فلش اجرا نشده می تواند مفید باشد کافیست روی آن کلیک کنید و آنرا بارگذاری کنید.

6- افزایش میزان cache

iهنگامیکه شما از سایت های مختلف بازدید میکنید فایر فاکس عکس ها و تصاویر و سایر مطالب آن سایت رو در حافظه خود ذخیره میکند و این کار باعث بهبود سرعت بارگذاری آن صفحه در مراجعه بعدی شما خواهد شد. اما حجم حافظه (Cache) فایر فاکس محدود است، شما می توانید با افزایش میزان cache سرعت فایر فاکس را چند برابر کنید. برای این کار وارد تنظیمات شوید:

در یک جای خالی از صفحه راست کلیک کنید و وارد New و سپس Integer شوید

حال برای گزینه اول browser.cache.memory.capacity و برای گزینه دوم 65536 را وارد کنید.

حال مرورگر را ببندید و مجددا باز کنید تا از حد اکثر Cache ممکن استفاده کنید!

7-متراکم کردن داده ها

اگر شما از اینترنت کم سرعت استفاده میکنید بهتر است حتما نسبت به بهبود کارایی فایرفاکس اقدام کنید. اما فقط با تیونیینگ کردن فایر فاکس شما به سرعت مطلوب دست نخواهید یافت، شما نیاز به یک برنامه فشرده ساز اطلاعات دارید. برنامه Install.net رو نصب کنید . این برنامه با فشرده کردن اطلاعات سرعت بارگذاری و دانلود آنها را کم می کند همچنین در مورد فایل های JPEG شما می توانید توسط این برنامه با کم کردن کیفیت آنها بر سرعت بار گذاری صفحات خود بیفزایید.

 

منبع:techradar


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀