شرکت کامپیوتر انفورماتیک آذر سهند کایا


yourbazdid

www.it4v.mihanblog.com

با استفاده از پلاگین های بابیلون (Babylon Translator for Firefox & IE) بر روی مرورگرهای فایر فاکس و اینترنت اکسپلورر از این پس میتوانید به راحتی معانی لغات را در یابید و حال انکه این نسخه ها به صورت رایگان بوده و نیازی به ابدیت ندارد در دنیای امروز که زبان حرف اول را میزند برای کسانی که تسلط خوبی بر زبان انگلیسی ندارند گشت زنی در سایتهای اینترنتی و مقالات انگلیسی غیر ممکن است و حضور یک مترجم خوب و قوی بسیار ضروری به نظر میرسد.

حجم دانلود:  ۲٫۵ مگابایت

لینک دانلود برای فایرفاکس : مستقیم

لینک دانلود برای اینترنت اکسپلورر: مستقیم

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

كمیسیون تنظیم مقررات ماه‌ها پس از اعلام ارزان شدن اینترنت سرانجام با تخفیف 20 درصدی پهنای باند به شركت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی موافقت كرده و همین موضوع باعث شده كه محمد كرم‌پور، رییس‌ سازمان تنظیم مقررات از كاهش 8 تا 10 درصدی قیمت نهایی اینترنت برای كاربران خبر دهد.


این ارزان‌سازی پهنای باند اینترنت ظاهرا باید به مذاق همه خوش آید، اما یك محاسبه ساده نشان می‌دهد كه برخلاف انتظار رییس سازمان تنظیم مقررات این كاهش قیمت پهنای باند تاثیری بیشتر از دو الی سه درصد بر قیمت نهایی اینترنت ندارد. دلیل هم این است كه شركت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت، چندی پیش هزینه‌های خود را منتشر كردند و مشخص شد كه پهنای باند فقط 20 درصد كل هزینه‌های یك شركت اینترنتی را تشكیل می‌‌دهد. هزینه‌های مصرف انرژی و همچنین هزینه‌های انتقال پهنای باند (كه آن هم توسط شركت زیرساخت دریافت می‌شود) هم در واقع هر كدام به اندازه پهنای باند، هزینه بر این شركت‌ها تحمیل می‌كنند.

از این رو، كاهش قیمت پهنای باند به تنهایی نمی‌تواند انتظار كاهش ده درصدی را برای كاربران نهایی پاسخ دهد. با توجه به گران شدن احتمالی قیمت برق كه یكی از هزینه‌های اصلی شركت‌های اینترنتی است، حتی می‌توان انتظار افزایش قیمت را طی ماه‌های پیش رو داشت. چند پرسش اصلی شاید بتواند موضوع بحث را روشن‌تر كند. نخست آنكه چرا مقامات وزارت ارتباطات این كاهش قیمت را صرفا روی پهنای باند اعمال می‌كنند و چرا روی هزینه‌های كمرشكن انتقال پهنای باند آن را اعمال نمی‌كنند. هم‌اكنون بنا بر قوانین شركت‌ها حق انتقال پهنای باند به داخل كشور را ندارند و اجبارا باید از مسیرهای انحصاری شركت زیرساخت این انتقال را در قبال پرداخت هزینه سنگین انجام دهند.

پرسش بعدی این است كه چرا وزارت ارتباطات برای كاهش قیمت انرژی شركت‌های خدمات‌دهنده هیچ حمایتی انجام نمی‌دهد. و در آخر اینكه اگر تمام این مفروضات را اشتباه بپنداریم و انتظار كاهش ده درصدی قیمت اینترنت را از شركت‌های خصوصی داشته باشیم، جا دارد همین انتظار را از مخابرات كه اخیرا به ارائه اینترنت پرسرعت پرداخته، داشته باشیم. آیا قیمت‌های فعلی اینترنت پرسرعت مخابرات هم تا ده درصد كاهش پیدا می‌كند؟
منبع: itiran

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

همه ما می‌دانیم اینترنت بزرگ است اما به راستی در زمان کنونی اینترنت به چه اندازه است.در اینجا قصد داریم

تا با مقایسه‌های مختلف درکی از حجم اطلاعات کنونی اینترنت به دست بیاوریم.

۱- شرکت گوگل تخمین می‌زند اینترنت متشکل از ۵ میلیون ترابایت اطلاعات باشد یعنی ۵ بیلیون گیگابایت و یا

۵ تریلیون مگابایت داده.

۲ – مغز انسان می‌تواند به صورت تخمینی بین ۱ تا ۱۰ ترابایت اطلاعات [داده] را در خود ذخیره کند.

۳ -  با تخمین اینکه مغز هر انسان می‌تواند ۵ ترابایت داده را ذخیره کند ، برای ذخیره کل داده‌های اینترنت به

مغز یک میلیون انسان نیازمند هستیم.

۴ – به تعداد ۲۱۲ دی‌وی دی می‌تواند به میزان ۱ ترابایت داده را ذخیره کند و بر این مبنا ۱ بیلیون دی‌وی‌دی

برای ذخیره کل اینترنت نیاز می‌باشد.

۵ -۴۰ دیسک BLU-RAY می‌تواند نزدیک به ۱ ترابایت داده را ذخیره کند.بنابراین ۲۰۰ میلیون دیسک بلوری

‌میتواند کل اینترنت را ذخیره کند.

۶ – در طول روز ۲۴۷ بیلیون ایمیل ارسال می‌شود که ۸۱ درصد آن‌ها یعنی نزدیک به ۲۰۰ بیلیون آن‌ها اسپم

می‌باشد. به طور سالانه ۹۰ تریلیون ایمیل ارسال میشود.

۷ – ۲۳۴ میلیون وب‌سایت وجود دارد و ۱۲۶ میلیون وبلاگ.

۸ – توییتر ۱۰۵ میلیون کاربر دارد و فیس‌بوک ۴۰۰ میلیون کاربر فعال را به خود اختصاص داده است.

۹ – در هر دقیقه ۲۰ ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می‌شود.

۱۰ – ۱۲.۲ بیلیون ویدیو در هر ماه توسط  کاربران دیده می‌شود.

۱۱ – ۵۰ میلیون توییت در یک روز می‌شود.

منبع:persianblog

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

حجم۱.۴۴ مگابایت, بوت۳ثانیه ,خاموش۱ ثانیه

نه اشتباه نکنید این فهرست یک ارزو نیست این مشخصات یک سیستم عامل به نام KolibriOS است یک سیستم عامل که تنها حدود۱ مگابایت حجم دارد !

مهمترین خصیصه این سیستم عامل حجم بسیار کم و بدون نیاز به نصب ان است به طوری شما میتوانید آن را بر روی یک فلاپی دیسک  یا سی دی کپی کرده و سپس سیستم را ریستارت و از روی فلاپی یا سی دی بوت کنید تا وارد KolibriOS شوید ..

بازی های مختلف و پرطرفدار ، برنامه های اتصال به اینترنت و مسنجر ، ماشین حساب – برنامه های تست سخت افزار – برنامه‌های پخش فیلم و موزیک ،  برنامه نمایش تصاویر GIF متحرک ، که ویندوز۷ هم قادر به اجرای آنها نیست : )) !  برنامه های مدیریت فایل ، ویرایشگرهای متنی و ده‌ها برنامه جالب دیگر … از ابزارهای این سیستم عامل هستند .

 

شاید علاوه بر تست این سیستم عامل هیجان انگیز ، یکی از استفاده‌های خوب KolibriOS میتواند برای زمانی باشد که مثلا ویندوز رایانه‌تان به مشکل برخورد کرده و به اصطلاح بالا نمی‌آید ، با استفاده از KolibriOS میتوان به فایلهای هارد دیسک دسترسی پیدا کرد و مثلا از اطلاعاتی که در درایو ویندوز قرار دارند نسخه پشتیبان تهیه کرد و سپس اقدام به نصب ویندوز کرد


در سایت KolibriOS دو نسخه برای دریافت قرار داده شده – یک نسخه ۲ مگابایتی مخصوص فلاپی دیسک و یک نسخه ۳ مگابایتی برای رایت بر روی سی دی که نسخه ۳مگابایتی هم هنوز باورنکردنی و کوچک است !

 از لینک زیر میتونید هر دو ورژن را از سایت سازنده ان دانلود کنید


http://www.kolibrios.org/ 

دو تا فایل وجود داره.یکی برای کپی روی فلش و فلاپی و ...


و دیگری فایلی با فرمت ایزو برای رایت روی سی دی



مثلا فایل با فرمت ایزو رو دانلود کردید.


با نرم افزاری مثل nero , Alcohol 120% یا PowerISO اون رو روی سی دی رایت کنید.حالا سیستمتون رو ری استارت کنید و با زدن کلید Delete وارد تنظیمات بایوس بشید.باید بوت سیستم رو روی سی دی بزارید.


حالا سی دی رو قرار بدید و ...

این نسخه که گذاشتیم رو باید اول از حالت فشرده خارج کنید و بعد روی cd رایت کنید.

دانلود - حجم: 3.01 مگابایت

پسورد فایل زیپ: salami.tk

 


نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

اگر چه تایید شده که مایکروسافت قصد دارد نسخه جدید ویندوز خود با نام ویندوز ۸  را در اواسط سال ۲۰۱۱ عرضه کند و این پروژه اکنون در حال پیشرفت است ،اما هنوز زمان آن فرا نرسیده که به بحث در مورد ویندوز ۸ و اخبار آن بپردازیم.

هنوز هیچ اطلاعات موثقی درباره ویندوز ۸ از جمله قابلیتهای آن در واسط گرافیکی کاربر  منتشر نشده است. اما برای طرفداران ویندوز از همین حالا  رویای ویندوز ۸آغاز شده! مخصوصا طراحان از چنی پیش شروع به  طراحی رابط کاربری گرافیکی آینده ویندوز ۸ بر اساس تخیل یا پیش بینی خود و یا هر چه شما دوست دارید نامش را بگذارید کرده اند.

در وب سایت deviantART.com ، بزرگترین شبکه اجتماعی هنرمندان و طراحان گرافیکی ، کاربران هر روز با ایده های جدیدی مواجه می شوند. یکی از این طراحان دست به طراحی جلوه های گرافیکی ویندوز ۸ برای کاربران ویندوز ویستا و ویندوز ۷ زده است. این جلوه های بصری در واقع تنها نسخه های اصلاح و بهینه سازی شده از سبک های بصری پیش فرض ویندوز ویستا و ۷ است که به شما کمک کند از همین حالا  رابط گرافیکی تخیلی ویندوز۸  را در ویندوز ویستا یا ویندوز ۷ خود نظاره کنید.

 


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

برای اولین بار در ویندوز XP بود که مایکروسافت یه سنت شکنی عجیب انجام داد و اقدام به انتشار بسته‌ی الحاقی فارسی ساز برای کاربران فارسی زبان ویندوز XP کرد. اقدامی که شاید هیچ یک از ایرانیان تصور آن را هم نمی‌کردند.

با نصب بسته فارسی ساز محیط کاربری ویندوز و تمامی پیغام‌ها و حتی Help ویندوز به زبان فارسی قابل استفاده می‌شدند .

این روند ادامه داشت و بعدها بسته‌‌ی فارسی ساز ویندوز ویستا  نیز منتشر شد.

با ارائه ویندوز ۷ ، خیلی‌ها این سوال رو مطرح می‌کردند که آیا اینبار هم مایکروسافت فارسی ساز ویندوز را ارئه می‌دهد یا خیر؟

خبر خوب اینکه : چند روزی است که بسته‌ی فارسی ساز ویندوز ۷ (LIP) خیلی بی سروصدا ، در سایت رسمی مایکروسافت برای دانلود به رایگان قرار داده شده است.


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

در نسخه های قبلی ویندوز -همانند ویندوز 98- کاربر می توانست با تغییر فایل Logo.sys، تصویری را که در هنگام راه اندازی ویندوز به نمایش در می آید را عوض کند. اما ساختار ویندوزXP در این مورد کاملا تغییر کرده است. در ویندوز XP تصویری که در هنگام راه اندازی ویندوز نمایش داده می شود در درون فایلی با نام ntoskrnl.exe قرار دارد و امکان ویرایش آن توسط ابزارهای متداول در ویندوز وجود ندارد. ولی ناامید نشوید، ویندوز XP این قابلیت را دارد که تصویری را قبل از کادر Welcome به نمایش درآورد . شما هم با این ترفند می توانید تصویر مد نظر خودتان را در هنگام راه اندازی ویندوز به معرض نمایش بگذارید.
 

برای این کار:


ابتدا دقت کنید تصویر شما بایستی با فرمت BMP باشد. اگر اینطور نیست:


از منوی Start به All Programs و سپس Accessories رفته و Paint را انتخاب کنید.


سپس از منوی File بر روی Open کلیک کرده و عکس مورد نظر را Open کنید.


اکنون (ترفندستان) از منوی File بر روی Save as کلیک کنید.


اکنون Save as type را بر روی 24-bit Bitmap تعیین کرده و با فشردن دکمه Save as فایل را با فرمت BMP ذخیره کنید.



اکنون از منوی Start به Run رفته و عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.


سپس به مسیر زیر بروید:


HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop

بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و New > String Value را انتخاب کنید. نام آن را Wallpaper تعیین کنید.


سپس بر روی عبارت Wallpaper دوبار کلیک کرده و مسیر تصویر BMP خود را در قسمت Value data وارد کنید.


با OK کردن و بستن رجیستری و سپس Restart سیستم نتیجه را مشاهده کنید.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

شاید ویندوز XP شما هم به این مشکل دچار شده باشد که هنگام خاموش کردن سیستم، مدت زمانی نسبتأ زیادی طول بکشد تا کامپیوتر به طور کامل خاموش شود. اما نگران نباشید، با استفاده از این ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد می توانید کاری کنید که سرعت خاموش شدن کامپیوترتان تا چندین برابر سریع تر شود.
 

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.
به مسیر زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Desktop

در سمت راست پنجره، بر روی HungAppTimeout دوبار کلیک کنید.
اکنون (ترفندستان) به جای 5000 عدد 1000 را وارد کرده و OK کنید.
بر روی WaitToKillAppTimeout دوبار کلیک کرده و مقدار 20000 را به 1000 تغییر داده و OK کنید.
حال به مسیر زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control

بر روی WaitToKillServiceTimeout دوبار کلیک کرده و به آن مقدار 1000 بدهید و OK کنید.

منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

همه ما نرم افزارهایی را روی سیستمهای خود نصب داریم و از آنها استفاده میکنیم. ولی همه از این موضوع شکایت داریم که ویندوزمان بعد از نصب چند برنامه کند شده است و مثل روزهای اول کار نمیکند. علت در نرم افزارهایی است که نصب کرده ایم. در این ترفند نرم افزارها را به چند دسته تقسیم میکنیم و میزان تاخیری را که در سیستم عامل ایجاد خواهند کرد را بررسی خواهیم کرد


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

یکی از منابع بسیار مفید و کارآمد در زمینه یادگیری زیان برنامه نویسی++C است به طور حتم بیشتر کاربران با زبان برنامه نویسی C آشنایی نسبی دارند و یا اسم آن را حداقل شنیده اند زیان C یک زیان همه منظوره و ساختار یافته است و با استفاده از آن میتوان برنامه های منبع دقیق رو نوشت و این ناشی از تعداد زیاد عملگرهای آن است و به دلیل استفاده از توابع کتابخانه ای , بیشتر خصوصیات وابسطه به سخت افزار را به این توابع میتواند واگذارکند.
زبان ++C تمام خصوصیات و ویژگی های زبان C را دارا میباشد با این تفاوت که زبان ++C یک زبان شی گراست برنامه های شی گرا دارای قابلیت بروزکردن و آسانی تغییر و.... میباشند.
این کتاب یک مرجع بسیار عالی در یادگیری این زبان برنامه نوسی میباشد که توسط یکی از معتبرترین نویسندگان جهان یعنی Dr. Harvey Deitel و Paul Deitel نوشته شده است.
این کتاب شامل 24 فصل میباشد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- مفاهیم مقدماتی و پایه ای ( تاریخچه, انواع زبان های برنامه نویسی , نکات کلید در برنامه نویسی و...)
- تشریح و توضیح زبان برنامه نویسی++C ( عبارت ها , دستورات, متغیر ها و...)
- تشریح و توضیح ساختار برنامه ( متغییر اتوماتیک ,خارجی ,استاتیک و...)
- تشریح و توضیح دستور های کنترلی ( While ,if-else, Switch و..)
- تشریح و توضیح Object-Oriented: شی گرایی ( انواع توابع و...)
- و...







کد HTML:
http://www.4shared.com/file/82541928...__5th_ed_.html

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 15 صفحه بعد