شرکت کامپیوتر انفورماتیک آذر سهند کایا


yourbazdid

 1 – در ابتدا کامپیوتر را با dvd ویندوز Seven  بوت میکنیم ( برای این کار بایستی در تظیمات setup  کامپیوتر خود DVD-ROM را بعنوان اولین سخت افزار بوت قرار دهید و یا در Boot Menu  گزینه DVD-ROM رو انتخاب کنید )   

 

 
 
 
                  

ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: سه شنبه 3 آبان 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

گاهي اوقات و با توجه به اهميت اطلاعات و داده هاي موجود در كامپيوترتان به امنيت بيشتري نياز داريد كه اين موضوع را در ويندوزXP مي توان با وجود تنظيماتي محقق كرد.

 

 يكي از ويژگي های ويندوزXP  امکان ايجاد پسورد دوم در هنگام ورود به سيستم عامل ويندوزXP مي باشد به عبارت ديگر قبل از ورود به صفحه Logon و وارد نمودن پسورد كاربري كه قبلا در سيستم ايجاد نموده ايد ، صفحه ديگري ظاهر مي شود که با وارد نمودن اين پسورد ، شما وارد صفحه Logon شده و پسورد هميشگي خود را وارد خواهيد نمود. يعني لازم است براي ورود به سيستم دو پسورد كه مختلف نيز مي باشند را وارد نماييد.


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 30 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

برای اینکه سیستم خود را طوری میزا کنید که بطور خودکار به برنامه هایی خاتمه دهد که پس از مدت معینی بی پاسخ هستند برنامه ی regedit را باز کنید کلید زیر را پیدا و باز کنید.

 

 

 

HKEY CURR ENT USER\CONTROL PANEL\DESKTOP\AUTO END TASKS

 

مقدار آن را روی 1 قرار دهید. مورد wait to kell app timeout را پیدا کنید و آن را روی یک مدتی تنظیم کنید که شما می خواهید در آن مدت یک برنامه بدون پاسخ پیش از خاتمه یافتن در حال اجرا باشد . این اصلاح پس از ریستارت کامپیوتر اثر خواهد کرد .

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 30 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

اگر از افرادي هستيد كه وب گردي كار اساسي شماست و شب و روز در حال سر زدن به سايت هاي مختلف هستيد توصيه ما اين است كه تمام اين مقاله را حفظ كنيد و ياد بگيريد زيرا بسيار بسيار براي شما كارامد است.

اين ترفند ها در واقع راه هاي ميانبر براي دست يافتن به محتويات سايت هاست و به بهبود تلاش شما براي دستيابي به محتويات سايت ها كمك مي كند.


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 23 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

وقتی صحبت از خرید کارت گرافیک می شود اطلاعات مختلف و پیچیده ای به میان می آید که ممکن است هر کسی از آنها سر در نیاورد. برای همین حتی گاهی فروشندگان هم از این پیچیدگی اطلاعات، برای مناسب جلوه دادن بعضی مدل ها سو استفاده می کنند.

اگر جزو کسانی هستید که علاقه یا فرصت کافی برای انتخاب یک کارت گرافیک مناسب ندارند این تصویر به خوبی مشکل را حل می کند. سیستم نامگذاری پردازشگرهای گرافیکی انویدیا به گونه ای است که به راحتی از روی نام مدل نمی توان به قدرت و بازدهی اش پی برد. اما این اطلاعات به خوبی در این تصویر مشخص شده است.


البته برای کاربران حرفه ای شاید این نمودار معیار مناسبی نباشد چرا که هر کدام از کارت ها برای پردازش های گرافیکی ویژه ای مناسب تر هستند. اما برای کسی که به دنبال کاربردهای خاص گرافیکی نیست، این نمودار راحت ترین معیار را فراهم می کند.

اگر هم از طرفداران AMD هستید شماره مدل آنها تا حد زیادی کمک کننده است. چرا که نامگذاری مدل های این شرکت تا حد زیاد منطقی است و معمولا کارت هایی که عدد بالاتری دارند از قدرت بیشتری برخوردار هستند. در نهایت هم هنگام خرید، این صفحه به مقایسه شما کمک زیادی خواهد کرد.

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 23 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

حتمأ شما نیز میدانید که در داخل محیط ویندوز و در یک محیط خاص مانند دسکتاپ یا پوشه My Documents نمیتوان دو فولدر با نام یکسان ساخت. چرا که از نظر منطقی و آدرس دهی در داخل ویندوز این کار شدنی نیست. اما هم اکنون قصد داریم ترفندی ساده را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید در یک محل دو فولدر با یک نام کاملأ یکسان بسازید!

برای اینکار:


از طریق My Computer به محلی که قصد دارید دو فولدر با نام یکسان را بسازید بروید.
با راست کلیک و انتخاب New > Folder فولدر جدیدی ساخته و نام آن را به عنوان مثال titre rooz بگذارید.
همان طور که میبینید در این نام بین دو واژه rooz و titre یک فاصله توسط Space زده شده است.
حال مجددأ فولدر جدیدی ساخته و نام آن را این بار به صورت زیر قرار دهید:
واژه titre را تایپ کنید سپس کلید Alt را گرفته و عدد 255 را وارد کنید (از کلیدهای سمت راست کیبورد استفاده کنید) ، خواهید دید که یک فاصله تایپ خواهد شد. حالا واژه rooz را وارد کنید.
با این کار شما دو فولدر با نام یکسان دارید که ظاهرأ نام یکسانی دارند اما در کاراکترهای وارد شده تفاوت باطنی وجود دارد.

 

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 23 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

در این ترفند شما خواهید آموخت که چگونه اعداد را در word 2003  فارسی نمایید . همچنین چگونگی فارسی کردن اعداد Page Numbering بدون فارسی شدن اعداد در متن اصلی را خواهید آموخت .

 

 


word_2003_icon.jpg


ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 23 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

البته پیش از این نیز افتخار این مقام در اختیار برادر کوچکتر همین سیستم عامل، یعنی ویندوز اکس پی بوده است اما سر انجام به نظر می رسد این ماه ویندوز ۷ موفق شده رتبه اول را از آن خود بکند.



ادامه مطلب
نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: شنبه 23 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid


اولین قدم در بحث شبکه های مختلف ، IP و اطلاعات پیرامون آن است. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی ساده جهت یافتن IP سیستم خودتان از طریق CMD بپردازیم.

از منوی Start وارد Run شوید.
سپس عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید.
حال در محیط CMD دستور netstat -n را وارد نمایید و Enter بزنید.
در ستون Local Address آی پی شما درج شده است.

منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: سه شنبه 12 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

yourbazdid

در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید، حتماً می‏دانید که در صورت کلیک بر روی منوی Start، بر خلاف ویندوز XP اثری از Run نمی‏بنید. Run ابزاری است که در ویندوز XP امکان تایپ دستورات خاصی را برای دسترسی به قسمت‏های مختلف ویندوز برای ما مهیا می‏کند. در ویندوز ویستا و 7 نیز Run وجود دارد، تنها به طور پیش‏فرض در منوی Start وجود ندارد. با استفاده از این ترفند می‏توانید Run را در منوی Start ویندوز ویستا و 7 بازیابی کنید.
برای این کار:
ابتدا بر روی منوی Start راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده به تب Start Menu بروید و بر روی دکمه Customize کلیک کنید.
سپس   در پنجره Customize Start Menu، گزینه Run Command را بیاید و تیک آن را بزنید.
اکنون کلیه پنجره‏های باز را OK کنید و بر روی منوی Start کلیک کنید تا Run را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است شما می‏توانید از کلیدهای ترکیبی Win+R نیز برای دسترسی به Run استفاده کنید. همچنین نوار جستجوی موجود در منوی Start ویندوز ویستا و 7 نیز کارایی مشابه Run را دارد.

به نقل از ترفندستان

نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: سه شنبه 12 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 15 صفحه بعد